Perşembe 16.10.2014

Tesla direksiyonu Türkiye'ye çevirdi

Lüks elektrikli otomobil firması Tesla Motors, Türkiye'ye ilk adımı şarj istasyonlarıyla atıyor. Tesla Supercharger, 2015'te İstanbul'da, 2016'da ise Anadolu'da 9 kente açılacak

Lüks sınıftaki elektrikli otomobil denilince akla ilk gelen marka olan Tesla direksiyonu Türkiye'ye kırdı. Uzun zamandır Türkiye'ye geleceği konuşulan Tesla Motors, uluslararası alanda büyüme hedefine Türkiye'yi de ekledi. Şirket,Türkiye'ye girişini de ilk olarak sahip olduğu şarj istasyonu ağı Supercharger ile yapacak. 2 yıllık büyüme hedefini resmi sitesinde yayımlayan Tesla Motors Avrupa ağırlıklı genişleme planını açıkladı. Bir haritayla sunulan büyüme raporunda şarj istasyonları 2015'te önce İstanbul ile Türkiye'de açılacak. Otomotiv endüstrisinde Tesla Motors'un 2015'te Türkiye'de kendi satış ağını kurarak giriş yapacağı söylentileri vardı. ABD'li şirketin şarj istasyonu ağını kurması da bu beklentilerin gerçekleşmesi için en güçlü adım olarak görünüyor. Zira firma, kendi mağazalarını açmayı tercih ediyor. Tesla, mağazalarını önemli caddeler dışında alışveriş merkezleri içinde de açıyor.

GOOGLE'DAN DESTEK

2003'te kurulan Tesla Motors'un 6 binden fazla çalışanı bulunuyor. Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su ise teknolojinin dahi isimlerinden Elon Musk. 9.6 milyar dolarlık serveti bulunan ABD'li işadamı aynı zamanda PayPal firmasının da kurucusu. Tesla'nın yatırımcıları arasında Google'un kurucuları Sergey Brin ve Larry Page, eBay eski Başkanı Jeff Skoll gibi isimler de var.
ANADOLU'YA YAYILACAK
Tesla Supercharger'ın Avrupa'da 74 istasyonu bulunuyor. Kuzey Amerika'da 118, Asya'da ise 24 istasyonu olan firma Avrupa, Çin, Japonya ekseninde büyümeyi hedefliyor. Ekim ayı başında China Unicom ile anlaşan firma ABD'de 400, Avrupa'da ise 300 istasyon kurmayı planlıyor. Şirketin Türkiye büyüme hedefinde ise sanayi kentleri ağırlıklı. Tesla Supercharger'ı İstanbul dışında Ankara, İzmir, Konya, Bursa, İzmit, Muğla başta olmak üzere 9 kente yayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.