Giriş Tarihi: 16.10.2014

Yüksek faiz politikası işsizliği artırdı: Yüzde 9.8

Merkez Bankası'nın faiz indiriminde cimri davranması büyümeyle birlikte istihdamı da daralttı. İşsizlik yüzde 9.8'e yükseldi

Merkez Bankası'nın uyguladığı yüksek faiz politikasının Türkiye ekonomisindeki büyümeyi frenlemesi, işsizlik rakamlarının da artmasına neden oldu. Dünya genelinde global büyüme endişelerine karşın merkez bankaları seferberlik ilan ederken, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası'nın bir gecede 5.5 puan artırdığı faizleri 8 ayda sadece 1.75 puan indirmesi, ekonominin ikinci çeyrekte büyümesini yavaşlatmıştı. İşsizlik oranı ekonomik aktivitedeki yavaşlamanın etkisiyle haziran, temmuz ve ağustos aylarını kapsayan dönemde yüzde 9.8'e yükselirken, tarımdışı işsizlik ise yüzde 12 oldu.
4 YILIN ZİRVESİNDE

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayımlanan verilere göre, mevsim etkilerinden arındırılmış işsizlik oranı ise bir önceki döneme göre 0.4 puanlık artış ile yüzde 10.4 olarak gerçekleşti. Böylece, Ekim 2010'dan bu yanaki en yüksek seviyeye çıktı. HSBC Portföy Stratejisti Ali Çakıroğlu, mevsim etkilerinden arındırılmış işsizlikteki artışın emek piyasasındaki bozulmanın belirgin olduğunu gösterdiğini söyleyerek, "Ekonomik aktivitedeki yavaşlamanın da işgücü üzerinde baskı yarattığını düşünüyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.