Perşembe 23.10.2014

Türk Telekom ciroda 3.5 milyar lirayı aştı

Üçüncü çeyrek bilançosunu açıklayan Türk Telekom Grubu'nun gelirleri 3.5 milyar lirayı aştı. CEO Aslan, "Son bir yılda 2.1 milyon net mobil abone kazandık, kârlılığı koruduk" dedi

Türk Telekom, 2014 yılı üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Bu dönemde genişbant ve mobilde abone sayısını artıran grubun gelirleri yıldan yıla yüzde 4.4 büyüyerek 3.5 milyar TL'yi aştı. Konsolide FAVÖK yüzde 4.4 artarken FAVÖK marjı ise yüzde 38'in üzerinde gerçekleşti. Grup, mobilde 447 bin net aboneyle 16.2 milyona ulaşırken, son bir yılda kazandığı net abone sayısı 2.1 milyonu aştı. Genişbantta toplam 7.5 milyon aboneye ulaşıldı. Fiber abone sayısı 715 bine çıkarken, fiber altyapı üzerinden yüksek hız alan abone sayısı ise 1 milyonu geçti. Türk Telekom CEO'su Rami Aslan, "Grubun güçlü finansal ve operasyonel performansı bu çeyrekte de devam etti. Mobil gelirlerimiz yıllık yüzde 8 büyüme oranıyla yüksek büyümesini sürdürdü. Mobil abone sayımız yıldan yıla yüzde 15'lik bir artışla 16. 2 milyona ulaştı. Son 1 yılda ölçek yaratma stratejimizi başarılı bir şekilde uygularken kârlılığımızı da koruduk" dedi.
OKULLARLA BİRLİKTE GENİŞBANT ABONESİ 7.5 MİLYONA ULAŞTI
Rami Aslan, bu dönemde faturalı abone sayısında yaşanan artışa dikkat çekti. Aslan, "Bu yılın üçüncü çeyreği itibarıyla faturalı abone oranı bir yıl önceki yüzde 44'e kıyasla 47'ye ulaştı. Mobildeki iyileşmenin bir sonucu olarak, 2012'nin 4'üncü çeyreğinden beri mobil segmentte ilk defa pozitif faaliyet kârı elde ettik. Eylülde okulların açılmasının da etkisiyle 87 bin net genişbant abonesi kazandık ve toplam genişbant abone sayımız 7.5 milyona ulaştı"
Rami Aslan
diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.