Çarşamba 29.10.2014 00:00

Türkbank ve Adabank katılım bankası oluyor

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) yetkileri, TMSF'nin elinde şu anda iki tane banka (Türk Ticaret Bankası ve Adabank) olduğunu, Halkbank'ın veya Vakıfbank'ın müşteri olması durumunda (katılım bankası kurmak amacıyla), bunların kamu bankalarına satılabileceğini kaydetti.

TMSF yetkilileri yaptığı açıklamada, TMSF'nin elinde şu anda iki tane banka olduğunu, Halkbank'ın veya Vakıfbank'ın müşteri olması durumunda, bunların kamu bankalarına satılabileceğini belirtti.
Yetkililer, bankacılık kanun taslağında, bu konuda çözüm üretilmesine olanak veren bir maddenin de yeraldığını ifade etti.
En son BMC'nin satışı örneğinde olduğu gibi, birçok kez tatbik ettikleri "Ticari İktisadi Bütünlük" (TİB) modeli olduğunu, ancak bu yöntemi banka satışlarında uygulayamadıkları bilgisini veren TMSF yetkilileri, şunları aktardı:
"Fon'a devredilen bir bankanın en kıymetli varlıklarından bir tanesi lisansıdır. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) lisansın alım - satıma konu edilebilir olmadığını söylüyor. Bu sebeple TİB modelini banka satışlarında uygulayamıyoruz. Çünkü alıcıya lisansı satamıyoruz.
Yeni kanun taslağı çözümlemeyi hızlandırmak gayesini taşıyor. Yeni bankacılık kanun taslağı hayata geçerse, Adabank ve Türk Ticaret Bank'ta TİB modeli uygulanabilir. Süreç hızlanabilir. Halkbank veya Vakıfbank elimizdeki bankalara talip olursa eğer, ihale düzenlemeden, Fon'da bulunan bankaların satılması mümkün olabilir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.