Cuma 31.10.2014

Tasarruf oranı son çeyrekte düştü

ING Bank, 3 yıldır yürüttüğü "Türkiye'nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması"nın 2014 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre; kentsel nüfusta 2014'ün ilk iki çeyreğinde araştırma tarihinin en yüksek oranı olan yüzde 15.3'e çıkan tasarruf sahipliği oranı, son çeyrekte yüzde 12.4'e kadar geriledi. Ekonomideki iyimser bakışın işsizlik ve büyümenin yavaşlaması ile bozulması ve bireylerin gelirlerinin tasarruf yapmalarında yetersiz kalması çıkan sonucun gerekçesi olarak gösterildi.

GELECEĞE YATIRIM

Araştırmaya göre bireyler, en çok geleceğe yatırım ve çocuklar için tasarruf etmek isterken, tasarruf edememenin temel nedeniyse gelir yetersizliği olarak öne çıkıyor. Araştırmaya katılan ve tasarruf sahibi olmadığını söyleyenlerin yüzde 62'si gelir yetersizliğinin tasarruf sahipliğini kısıtlayıcı en önemli neden olduğunu söylerken, katılımcıların yüzde21'i borçlarını sebep gösteriyor. Tasarrufu olmayıp gelecekte tasarruf yapmayı planlayanların oranı, bir önceki çeyreğe göre 11 puanlık bir kayıp yaşayarak şimdiye kadarki en düşük seviyede yüzde 25.7 olarak ortaya çıktı.
VADELİ TALEBİ ARTTI
Tasarruf araçları tercihinde, TL vadeli mevduatın tercih edilme oranı ise bir önceki çeyrekteki yüzde 20 seviyesinden yüzde 22'ye yükseldi. Yastık altı nakit (döviz- TL) ve yastık altı altının ağırlığı ise geçen çeyreğe göre büyüyerek yüzde 31 oldu. Araştırmaya katılan bireylerin yüzde 40'ının 11-18 yaş arasında çocuğu varken, tasarruf sahibi olan çocuklu bireylerin neredeyse yarısının 0-5 yaş arasında çocuğu varken, tasarruf sahibi olmayan çocuklu bireylerin ise yüzde 41'ünün 11-18 yaş çocuğu var. Tasarruf sahipliğinin en çok gözlendiği grup 0-5 yaş arası çocuklu bireylerde oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.