Gezdim Gördüm Aldım
İngiliz devi United Biscuits'i 3.2 milyar dolara alan Yıldız Holding'in patronu Murat Ülker, "Son bir aydır Afrika, Asya ve Avrupa arasında mekik dokuduk. Uçakta uyuduk ve emeğimizin karşılığını aldık" dedi
7 YILDIR ŞİRKETİN PEŞİNDEYİZ
UB'nin satın alma süreciyle ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Ülker, sürecin perde arkasını anlattı. Kendi oluşturduğu GOYA (Gez, Yerinde Oturma Artık) felsefesini öne çıkaran Ülker, adını dünya devleri arasına yazdıran satın almayı da bu görüşüne uygun olarak yaptı. Murat Ülker, United Biscuits'in satışını 7 yıldır takip ettiklerini, Kellogg's, Burton's gibi rakiplerini geride bırakmalarında sürece ciddi yaklaşmalarının etkili olduğunu belirtti.
BEŞ GÜN UÇAKTA UYUDUM
Ülker, geçen ay UB'nin fabrikalarının tamamını ziyaret ettiğini, Nijerya, Hindistan ve Londra'ya gittiğini, yaptığı seyahatlerin dünyayı iki defa dolaşmaya denk geldiğini anlattı. Ülker, "Son 1 ayda 100 saatlik uçuş gerçekleştirdik. Bunun 5 günü ise uçakta uyudum. Üretimlerini yerinde gördüm. Bu durum firmaya ne kadar ciddi olduğumuzu gösterdi" diye konuştu. Konuşmasında Godiva örneğini veren Ülker, "Para her şey değilmiş. Bunu Godiva'da anladık. Asyalı bir şirket bizden 50 milyon dolar daha fazla teklifte bulunmuştu. Ancak Godiva yönetimi bizi tercih etti. Biz işine bağlı bir kuruluşuz. Bunu gördüler ve şirketi bize emanet ettiler. Aslında 184 yıllık UB'yi parayla değil 70 yıllık tecrübeyle aldık" dedi.
14 ÜLKEDE 33 FABRİKASI OLDU
UnIted Biscuits'in Yıldız Holding çatısına girmesiyle dünyanın 6'ncı büyük bisküvi üreticisi konumuna yükseldiklerini anlatan Ülker, "Biz 19'uncu sıradaydık. United Biscuits ise 6'ncı. Yeni yapılanma ile 3'üncülüğe yükseldik" dedi. Verilen bilgilere göre bu satın almayla Yıldız Holding'in oluşturduğu grup 14 ülkede 33 fabrikaya ulaşacak. Yıllık 1.2 milyon tonluk üretim kapasitesine ulaşacak yeni oluşum, 2.5 milyar sterlinlik ciro yapan bir deve dönüşecek. Yıldız Holding'in yeni pazarlara ulaşacağını da kaydeden Ülker, Avustralya ve Rusya'da sadece bir Godiva dükkanlarının bulunduğunu, Latin Amerika'da ise hiçbir varlıkları olmadığını hatırlattı. Ülker, "4 milyar insanın yaşadığı bölgede satış yapıyoruz. Amacımız geride kalan 3 milyar kişiye ulaşmak" dedi.
RUSLAR'DAN BOLSHEVİK'İ İSTEDİK
Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik ambargosunun çikolata pazarını hareketlendireceği sorusuna ise Murat Ülker, "Bir dönem Rusya'da bir tesis almak istedik. Hatta ülkenin en eski bisküvi üreticisi Bolşevik'i (Bolshevik) almayı planladık. Ancak olmadı. Rusya'ya özellikle Kazakistan'daki tesisimizle ürün gönderiyoruz. İleride ne olacağı belli olmaz" dedi.
HEDEF İKİNCİ BÜYÜK OLMAK
Satış sürecinin başındaki isim olan Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Cem Karakaş, "İki şirketi önemli kılan güçlü oldukları pazarlardı. Bir araya gelmesi iki sevgilinin buluşması gibi oldu" dedi. Karakaş, birkaç yıl içinde dünyanın ikinci büyük bisküvi üreticisi konumuna yükselmeyi hedeflediklerini söyledi.
EN SON HABERLER
- 1 Türkiye'nin gören gözü olacak! 30 yılın çalışması meyvesini verdi: Amerikan, Fransız ve İtalyan muadillerinden üstün...
- 2 Hazine yarın iki tahvil ihalesi gerçekleştirecek
- 3 ÖĞRETMEN ATAMALARI SON DAKİKA: 20.000 öğretmen atama başvurusu başladı! Nereden yapılır, şartlar neler?
- 4 TOKİ BAŞVURU SON DAKİKA: 36 ilde TOKİ konut ve iş yeri satışı yapılacak! İşte TOKİ başvuru şartları ve tarihler
- 5 TCMB vadeli 2 ayrı TL depo alım ihalesi açtı
- 6 Sosyal Güvenlik Denetmenleri sahada! Sahte sigorta için bu üç harfe dikkat: S,Ş ve K
- 7 Hazine, tahvil ihalesiyle yaklaşık 23,7 milyar lira borçlandı
- 8 THY'nin 2033 yılı hedefi açıklandı
- 9 Karayolları 100. Yıl Kütüphanesi açıldı
- 10 Gıda işletmelerine 227 milyon lira üzerinde ceza