Salı 11.11.2014

34 milyon kişi mobil banka kullanıyor

Teknoloji mobil bankacılık hacmini büyüttü. TBB'nin raporuna göre internet bankacılığı kullananların sayısı 34 milyonu geçti

Araştırmalara göre önümüzdeki birkaç yıl içinde Türkiye'de her iki kişiden birinin akıllı telefon kullanacağı öngörülüyor. Teknolojiye entegre olan bu kesim birçok işlemi de internet üzerinden yürütüyor. Bunların en başında ise mobil bankacılık geliyor. Bu gelişimi yakında takip eden bankacılık sektörü, yatırımlarını da bu alana yoğunlaştırdı. Türkiye Bankalar Birliği (TBB), 2014 yılı 3'üncü çeyrek 'İnternet ve Mobil Bankacılık İstatistikleri' raporuna göre internet bankacılığını kullanan aktif müşteri sayısı son bir yılda 1 milyon 717 bin kişi arttı. Son verilere göre internet bankacılığı kullanan bireysel müşteri sayısı 32 milyon 303 bini bulurken, kurumsal müşteriler de 2 milyon 225 bini buldu. İnternet bankacılığı kullanan toplam müşteri sayısı da 34 milyon 529 bin oldu. Rapora göre internet bankacılığı kullanan müşterilerin yüzde 35'i İstanbul'da yaşıyor. Onu, Ankara ve İzmir takip ediyor.
HACİM 3.2 MİLYAR TL ARTTI
İnternet bankacılığıyla gerçekleştirilen yatırım işlemi hacmi de 3'üncü çeyrekte, 2'inci çeyreğe göre 3 milyar 277 bin TL artarak toplamda 112 milyar TL'ye ulaştı. İnternet üzerinden gerçekleştirilen yatırım işlemlerinde birinci sırayı 31 milyar TL'lik hacimle vadeli hesap aldı. İnternet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan yatırım işlemleri dışındaki finansal işlemlerin toplam adedi 118 milyon, hacmi ise 540 milyar TL oldu.
2.2 MİLYON ADET İŞLEM
Mobil bankacılık yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış müşteri sayısı 2014 yılı 3'üncü çeyreğinde 8 milyon 853 bin kişi olarak kayda geçti. Bu dönemde mobil bankacılıkla gerçekleştirilen 2 milyon 256 bin adet yatırım işleminin hacmiyse yaklaşık 1.4 milyar TL'ye ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.