Salı 11.11.2014

TEB müşterilerinin yüzde 83'ü ADK'de

Şubesiz bankacılıkta atağa geçen TEB, 9 ayda müşterilerinin yüzde 83'ünü ADK'ye taşıdı. İnternet şubesi müşterisi de 550 bini geçti

2014 yılı 3'üncü çeyrek sonuçlarına göre internet bankacılığı aktif kullanıcı sayısı 13.7 milyona ulaştı. Mobilitenin hızla yaygınlaşması ve birçok kişi internet bankacılığı işlemleri için bu kanalları tercih ediyor olması bankaları da atağa geçirdi. Bu alanda büyük bir sıçrama yaşayan Türk Ekonomi Bankası (TEB), yüzde 83'ünü Alternatif Dağıtım Kanalları'na (ADK) taşıdı. TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, "Bankamız hem internet şubesi hem de mobil bankacılıkta aktif müşteri sayısı bakımından 9 ayda hızlı bir ilerleme kaydettik. Müşterilerimizin yüzde 83'ünü AKD'ye taşıyarak sektörün çok üzerinde bir büyüme gösterdik" dedi.
GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİ YATIRIMI

Bu süreçte internet ve mobil bankacılık kullanıcı tabanının aktif müşterilerinin yüzde 25.5'ine ulaştığını aktaran Mendi, internet şubesini kullanan müşteri sayılarının 550 bini geçtiğini söyledi. ADK çalışmaları kapsamında, ağırlıklı olarak mobil bankacılığa yatırım yaptıklarını belirten Mendi, "Mobil artık bir ana dağıtım kanalı. Bu nedenle bazı öncü yeniliklerimizi ilk önce mobil bankacılık müşterilerimizle tanıştırıyoruz. Bu kanallardan müşterilerimiz para çekme, yatırma, kredi kartı teslimi gibi fiziksel alışveriş gerektiren ve hukuki olarak ıslak imzanın zorunlu olduğu konut kredisi kullanımı gibi işlemler haricinde tüm günlük bankacılık işlemlerini gerçekleştirilebiliyor" diye konuştu. Gökhan Mendi, yakın gelecekte akıllı saat ve gözlükler başta olmak üzere giyilebilir teknolojilerin günlük hayatta daha fazla yer alacağını belirterek bu alana yatırım yaptıklarını söyledi. Mendi, "Bu yıl dünya çapında 50 milyon giyilebilir ürünün satılacağını ve bu rakamın 2018'de 500 milyona ulaşacağını tahmin ediyoruz" dedi. Türkiye'de akıllı gözlük Google Glass'la finansal bir uygulama geliştirdiklerini aktaran Mendi, şimdi de akıllı saat segmenti için çalıştıklarını kaydetti. Mendi, "Samsung Gear 2 ve Gear 2 Neo modelleri için dünyanın ilk bankacılık uygulamasını hayata geçirdik" diye konuştu.
IBECON'LA ANLIK BİLGİLENDİRME
IBeacon teknolojisini pazarlama kampanyasında kullanarak CEPTETEB'e entegre eden TEB, bu uygulamayla cihazın bulunduğu lokasyondaki müşterilerine anlık bilgilendirme ve yönlendirme yapıyor. Gökhan Mendi, "Bu uygulamayla, iBeacon cihazının bulunduğu anlaşmalı mağazaların yakınından geçen CEPTETEB kullanıcıları, kendilerine özel olarak hazırlanan teklifleri anında görüp fırsatlardan yararlanırken, anlık iletilerle güncel kampanyalar hakkında bilgi sahibi olabiliyor" dedi.
MENDİ : HER KANALDA ÇALIŞIYORUZ
Sadece akıllı telefonları değil, tablet ve s Smart TV'leri de alternatif bir platform olarak gördüklerini söyleyen Mendi, aynı zamanda Windows 8 uyumlu bankacılık uygulamasını da başlattıklarını kaydetti. Mendi, sözlerini şöyle sürdürdü: "Müşterilerimizin mevcut ve yeni gelişen tüm mecralardan bankamıza erişebilmelerini amaçlıyoruz. İnternet bankacılığından yapılabilen tüm işlemlerin mobil bankacılık kanalından da yapılabilir hale getirilmesi başlıca hedeflerimizden biri."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.