Salı 11.11.2014 00:00

Vodafone'dan rekor büyüme

Toplam gelirde son 10 yarı yıldır kesintisiz olarak çift haneli büyüyen Vodafone, 2014-2015 mali yılının ilk yarısını rekorlarla kapattı.

Vodafone Türkiye, toplam yarıyıl gelirini 3,6 milyar TL'ye, abone sayısını 20,6 milyona çıkararak bu iki alanda "tarihinde elde ettiği en yüksek seviyelere" ulaştı. Vodafone Türkiye, mali yılın ikinci çeyreğinde 541 bin net abone kazanımı ile mobil telekom pazarında "en çok net abone kazanan operatör" oldu.
Vodafone Türkiye istikrarlı büyümesini 2014-15 mali yılının ilk yarısında da sürdürdü. Nisan-Eylül 2014 dönemine ait ilk yarıyıl sonuçlarını açıklayan şirket, toplam gelirini geçen yılın aynı dönemine göre % 14,3 artırdı.
Böylelikle, son 10 yarıyıldır kesintisiz olarak çift haneli büyüyen şirketin, mali yılın ilk yarısında toplam gelirleri tarihinin en yüksek seviyesi olan 3,6 milyar TL'ye ulaştı. Şirketin, 2014-15 mali yılının ilk yarısında Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr'ı (FAVÖK) geçen yılın aynı dönemine göre %22 artışla bugüne kadarki en yüksek yarıyıl seviyesi olan 672 milyon TL'ye yükseldi. Aynı dönemde şirketin faaliyet kârı geçen yılın aynı dönemine göre %71 artışla 161 milyon TL olarak gerçekleşti.
EN ÇOK ABONE KAZANAN OPERATÖR

2014-2015 mali yılının ikinci çeyreğinde toplam 541 bin net abone kazanarak mobil telekom pazarında "en çok net abone kazanan operatör" olan Vodafone Türkiye'nin toplam abone sayısı rekor seviye olan 20,6 milyona yükseldi. Vodafone Red tarifeleri, Türkiye'de de faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu. Şirketin, faturalı abone sayısı 8 milyona çıkarak toplam abone bazının %39'una ulaştı.
VERİ GELİRLERİNDE %47 BÜYÜME

Vodafone Türkiye'nin bu yarıyılda abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, geçen yılın aynı dönemine göre 10,5 puan artışla %38,6'lık seviyeye yükselirken, veri gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre %47 arttı.
KURUMSAL SEGMENT GELİRLERİNDE %20'LİK BÜYÜME

Türkiye'de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu'nu hayata geçiren şirket, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye kurumsal mobil servis gelirlerini mali yılının ikinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %20* artırdı.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ İLE "TÜRKİYE'NİN EN ÇOK TAVSİYE EDİLEN MOBİL OPERATÖRÜ"
Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyeti odaklı programı sayesinde Net Tavsiye Skoru'ndaki** lider konumunu bu çeyrekte de sürdürdü.
2014-15 mali yıl ilk yarısı performansını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt şöyle konuştu:
"Vodafone Türkiye olarak mali yılımızın ilk yarısı, 3,6 milyar TL'lik rekor toplam gelire ve 20,6 milyon rekor abone sayısına ulaştığımız ve ikinci çeyrek bazında 'en çok net abone kazanan operatör' olduğumuz bir dönem oldu. Diğer yandan 10. yarıyılda çift haneli olarak büyüme başarısını göstererek istikrarımızı sürdürdük. Şirketimiz büyürken, ülkemizin de uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle yola çıktığımız Dijital Dönüşüm Hareketi kapsamında, yatırımlarına devam ediyor. Bu kapsamda son 1 yıllık süreçte yaptığımız 1 milyar TL'nin üzerinde yatırım bunun önemli bir göstergesidir.
Vodafone Türkiye olarak odağımıza yatırımı alarak Türkiye'nin dijital geleceğinin lideri olma vizyonumuzla hedeflerimizde kararlılıkla ilerliyoruz. Ülkemiz için değer yaratma vizyonumuz çerçevesinde Vodafone Grubu'ndan aldığımız destek ve cesaretle yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz ve 'Türkiye'nin iletişim teknolojileri ile dijitalleşmesinde, herkese ilham verme' misyonumuzu devam ettireceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.