Çarşamba 12.11.2014 00:00

HSBC bankasına siber saldırı düzenlendi

HSBS Bankası bugün yaptığı basın açıklaması ile bir siber saldırıya maruz kaldıklarını açıkladı.

HSBC Türkiye'den yapılan açıklamada, bankanın, yakın zamanda kredi kartları ve banka kartları sistemlerine yönelik bir siber saldırı tespit edildiği ve durdurulduğu belirtildi. Bankanın, olayla ilgili başlattığı incelemede, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ve ilgili diğer resmi kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği içerisinde devam ettiği kaydedilirken, ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığı'na konuyla ilgili suç duyurusunda bulunulduğu aktarıldı.
HSBC Türkiye'nin kart operasyonlarının normal akışına uygun olarak sürdüğüne işaret edilen açıklamada, şöyle denildi:
"Söz konusu olay neticesinde, yaklaşık 2,7 milyon müşterimize ait kart ve kartın bağlı bulunduğu hesap numarası, kart son kullanım tarihi ve kart sahibi ismine ulaşılmıştır. Müşterilerimize ait başka herhangi bir finansal veya kişisel bilgiye ulaşıldığına dair bir bulgu yoktur. Tüm işlemler için kontrol ve izleme düzeyleri artırılmış, ilave güvenlik önlemleri uygulamaya alınmıştır. Müşteri bilgilerinin gizliliği ve güvenliği, en büyük önceliklerimiz arasındadır. Tüm müşterilerimize bankamız tarafından gerekli bilgilendirme yapılmış ve özür dilenmiştir. Müşterilerimiz açısından bu olaydan kaynaklanan herhangi bir finansal risk bulunmamaktadır. Müşterilerimiz, bankacılık işlemlerine güvenli bir şekilde devam edebilirler."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.