Cuma 14.11.2014

Mapfre'nin akıncı birliği Türk müteahhitler oldu

Mapfre, 50 ülkedeki CEO'suyla İstanbul'a çıkarma yaptı. Türkiye'nin öncelikli pazarları olduğunu söyleyen Başkan Antonio Huertas, "Orta Asya ve Ortadoğu'ya Türk müteahhitlerle giriyoruz" dedi

Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden Mapfre, gelecek planlarını gözde ülkesi Türkiye'de masaya yatırdı. 50 ülkedeki CEO'sunu İstanbul'da toplayan şirket, 3 yıllık projeksiyonunu Boğaz manzarası eşliğinde belirledi. 2007'de Genel Sigorta'yı devraldıklarını hatırlatan Marpre'nin Dünya Başkanı ve CEO'su Antonio Huertas, "2012'den bu yana yıllık strateji toplantımızı bizim için kritik ülkelerde yapıyoruz. İlkini merkezimiz İspanya'da, ikincisini de Meksika'da düzenledik. Bu yıl da hızla büyüyen pazarımız olan Türkiye'yi tercih ettik" dedi.

7 YILDA İLK 5'E GİRDİ

7 yıl önce Genel Sigorta'nın yüzde 3'lük pazar payı bulunduğunu, bu oranı yüzde 7'ye çıkardıklarını kaydeden Huertas'ın verdiği bilgilere göre bu süreçte acente sayısı 300'den 2 bin 500'e, bölge merkezi de 6'dan 17'ye yükseldi. İstihdamı 500'e çıkardıklarını anlatan Huertas, tüm bu yatırımlar sonrasında pazarda ilk 5'e girdiklerini ifade etti. Türkiye'nin büyümede lokomotif olduğunu söyleyen Mapfre'nin başkanı, özellikle ABD ve Avrupa'yı vuran ekonomik krizde bunun olumlu etkilerini gördüklerine dikkat çekti. Huertas, "Bizim için öncelikli pazarlar Amerika ve Avrupa kıtası ile Türkiye. Gelecek dönemde bir bölgesel merkez planımız olursa Türkiye ilk tercihimizdir" dedi. Türkiye'deki bilgi birikimini değerlendirdiklerini belirten İspanyol CEO, şöyle konuştu: "Burası bize çok önemli bir deneyim kazandırdı. Biz Orta Asya ve Ortadoğu'da çok varlık gösteremiyorduk. Türk müteahhitlerle ortak çalışmamız bu konuda yardımcı oldu. Bir anlamda o ülkelerdeki anlayışı, kültürü bize Türkler öğretti."
'YENİ OYUN ALANIMIZ BİREYSEL'

Küresel ekonomik krizde Avrupa'daki sigorta pazarı yüzde 30 oranında küçüldü. Bu dönemde Mapfre'nin kârında azalma olmadığını söyleyen Huertas, Türkiye'nin lokomotif bir rol üstlendiğini ifade etti. Geçen yıl 25.5 milyar euroluk net kazanç bildiren şirket, Türkiye'de ise 1.3 milyar liralık prim yazdı. Bireysel emeklilik için de çalışmaları olduğunu dile getiren Huertas, "Bu konu küresel anlamda yeni ilgi alanlarımız arasında. Online işlemlerde de çalışma yapmak istiyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.