Pazar 16.11.2014

Türk kadını parayı 'saç'ıyor

Türk kadını güzellik uğruna en çok parayı saçı ve göz makyajı için harcıyor. L'Oreal'in üst düzey yöneticisi Alexandre Popoff, "Türk kadını saçını ön plana çıkarmak istiyor. Trend ise saç yağları ve dumanlı göz makyajı" dedi

Kozmetik firması L'Oreal, Türkiye'de en çok saç bakım ürünleri ve göz farı satıyor. Türk kadınının güzellikte en çok saçını ön plana çıkarmak istediğini söyleyen L'Oreal'in Doğu Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Alexandre Popoff, "Türkiye'de güzellik kültürünün geçmişi çok kuvvetli. Sultanlara kadar uzanan bir gelenek var. O yüzden Türk kadınının bu yöndeki beklentileri yüksek" dedi.
ORTA SINIF CEZBEDİY OR

Türk kadınının göz makyajı ürünlerine de yüksek talep gösterdiğini söyleyen Popoff, özellikle de dumanlı göz makyajının trend olduğunu belirtti. Saç bakım ürünlerinde saç bakım yağı, şampuan, saç kremi ve maskelerin yoğun ilgi gördüğünü açıklayan Popoff, "Bu nedenle saç kategorisine sürekli olarak yatırım yapıyoruz" diye konuştu. L'Oreal'in global cirosu 23 milyar euro ve şirket yüzde 29'luk pazar payıyla dünyanın en büyük güzellik firmalarından biri olarak biliniyor. Türkiye'nin L'Oreal için hem bölgesel hem de küresel anlamda stratejik bir ülke olmasının en önemli sebebi ise ülkenin büyüme hızı ve orta sınıfın yükselişi...
YATIRIMI ARTIRIYORUZ

Popoff'un verdiği bilgiye göre, L'Oreal Türkiye son 3 yılda cirosunu 2 katına çıkardı. Genç nüfus ve özellikle orta sınıfın hızlı gelişiminin kendilerini oldukça etkilediğini ifade eden Popoff, şöyle konuştu: "Türkiye ekonomisi çok hızlı büyüyor. Biz de pazarlama ve reklam harcamalarımızı 3 yılda 2 katına çıkardık. Her yıl çalışan sayımızı yüzde 15 artırıyoruz."

BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR

Türkiye'de tüketici, lüks, profesyonel ve aktif kozmetik ürünleriyle faaliyet gösteren L'Oreal, pazarda 21 markaya sahip. Şirket, doğrudan bin, iş ortakları ve paydaşlarıyla yaklaşık 10 bin kişiye istihdam sağlıyor. Popoff, L'Oreal Türkiye'nin yeni coğrafik düzenlenmeyle birlikte Doğu Avrupa Bölgesi'ne dahil edildiğini söyledi. Doğu Avrupa'nın 32 ülkeyi kapsadığını açıklayan Popoff, bölgede 17 L'Oreal iştirakı bulunduğunu kaydetti.
DİJİTALLEŞME BAŞ DÖNDÜRÜYOR
Popoff, Türkiye'de genç nüfusun etkisiyle birlikte dijitalleşme hızının baş döndürdüğünü söyledi. Sosyal medya kullanımının da çok önemli bir seviyede bulunduğuna dikkat çeken Popoff, "Satışlarımızda sosyal medyanın yeri çok önemli. Çünkü tüketiciler ürünlerin kullanımını sosyal medya üzerinden daha yakından takip edebiliyor. Biz de bu yıl dijital yatırımımızı 2 katına çıkardık" dedi.
TÜRKİYE'DE KİŞİ BAŞI GÜZELLİK HARCAMASI 30 EUROYA ULAŞTI
Alexandre Popoff, Türkiye'de kişi başına düşen güzellik harcamasının yıllık 30 euro olduğunu söyledi. Rakamın Fransa'da 110 euroyu bulduğunu belirten Popoff, "Türkiye'deki güzellik harcamasının yüzde 30'u saç bakım ürünlerine, yüzde 16'sı makyaja, yüzde 15'i parfüme, yüzde 7'si cilt bakımına ve yüzde 6'sı da saç boyalarına yapılıyor. Saç ve makyajdan sonra en hızlı büyüyen kategori cilt bakımı" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.