Giriş Tarihi: 19.11.2014

Kredi müşterisine baykuş testi kapıda

Bankalar artık müşteriye kredi vermeden önce "Hangi hayvan olmak istersiniz" diye soracak. 45 soruluk psikometrik testten geçenler "risksiz" bulunup krediyi kapacak

Bankalar kredi verme sürecinde ilginç risk belirleme metotları uygulamaya başladı. Sosyal medya ve internet, hayatın her alanında olduğu gibi kişinin finansal açıdan riskini belirlemekte de başrole oturdu. Artık bankalar özellikle kredi geçmişi olmayan müşterilerine para satmadan önce internetten bir anket doldurtuyor. Psikometrik bir testten geçirilen müşteriye fil, aslan, tilki, yunus, şempanze, at, kedi, kartal, baykuş, köpek gibi hayvanlardan hangisi olmayı isteyeceği soruluyor. Testte ayrıca gelecekle ilgili beklentileri, en güçlü yanları, tercih edeceği otomobil markası gibi 45 soru sorularak kişinin risk analizi çıkarılıyor.
MOBİL TEST MÜMKÜN

Hızlı karar vermeyi gerektiren koşullarda kullanılan testleri, mobil internet ortamında bile kullanmak mümkün. Experian ve VisualDNA işbirliğiyle geliştirilen test yöntemi daha çok Türkiye, Rusya ve Güney Afrika gibi ülkelerde kullanılıyor. Testlerde tüketicinin sorulara verdiği yanıtlar ve farklı sorgulamalarla risk almaya yatkın olup olmadıkları ölçülüyor. Kredi kullanım alışkanlığı çok yüksek olmayan Türkiye'de testlerin kullanılabileceğini belirten Experian Balkanlar, Türkiye ve Ortadoğu Genel Müdürü Cenker Özhelvacı, VisualDNA ile yaptıkları ortaklık sonucunda, Türkiye'de kredi geçmişlerinin kısıtlı olmasından dolayı kredi alamayan müşterilere kredi ve diğer temel finansal hizmetlerin sağlanabileceğini belirtti. Özhelvacı, bu testler kullanılarak verilen kredilerde gecikmeli ödelerde düşüş sağlandığını söyledi. Özhelvacı, "Testi yanıtlamak kişilerin tercihinde. Kişisel bilgi paylaşımı yapmaları da gerekmiyor" dedi.
YUNUS MÜŞTERİ BAYKUŞ MÜŞTERİYİ DÖVER Mİ?
Psikometrik testte birbirinden ilginç 45 soru var. Örneğin "Küçükken hayali bir arkadaşın var mıydı" bunlardan. Soruya vereceğiniz 'evet' veya 'hayır' şeklindeki yanıt risk durumunuz hakkında sizi ele veriyor. Bir başka soru da "En güçlü yanının ne olduğunu düşünüyorsun?" Şıklar arasında eğitim, aile, ilişki, meditasyon, arkadaşlık, din ve doğa seçenekleri var. Tüm sorulara verilen yanıta göre kişinin risk analizi yapılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.