Son Güncelleme: Cumartesi 22.11.2014 14:30
Bu ürünlere 223 milyar Euro harcanacak
13. Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu açıklandı. Raporda uluslararası turizmin ve alım gücü artan orta sınıfın şekillendirdiği küresel lüks pazarının yüzde 5’lik büyüme oranı olduğu kaydedildi. Lüks harcamaların büyüklüğü dünyada 38. büyük ülkenin milli gelirine kadar ulaştı.
Küresel lüks tüketim malları pazarında 2014'ten başlamak üzere daha yavaş, ancak uzun vadede daha istikrarlı bir büyüme beklendiğini ve pazarda yeni normlar oluştuğunu belirten Bain Türkiye Yöneticisi Serhan Nadir, "Lüks tüketim pazarında coğrafya konseptinden çok küresel tüketici olgusu ön plana çıkıyor. Japonya, Çin ve Güney Amerika hariç küresel pazarların tamamı turizm harcamaları ile şekilleniyor. Türkiye'de de lüks ürün alışverişleri için yurtdışını tercih eden yadsınamayacak sayıda müşteri var. Böylece, harcamanın nerede yapıldığından çok kimin yaptığı daha önem kazanmış durumda. Bu gelişmeler, lüks markaların ürünlerini daha küresel bir bakış açısıyla sunmalarını gerektiriyor; ayrıca lüks tüketim malları endüstrisinin temel taşlarından olan mevsim konsepti de geçerliliğini yitiriyor" dedi.
LÜKS AKSEKUAR MÜCEVHERİ SOLLADI
Kişisel lüks ürünleri de pazarı ayakta tutan ana kategorilerden biri olmayı sürdürüyor. Rapora göre, lüks aksesuarlar yüzde 4 büyüyerek pazardan yüzde 29'luk bir pay aldığı görülüyor. Bu oran, aksesuarı takip eden en büyük iki kategori olan lüks giyim ile daha çok saat ve mücevherin yer aldığı ziynet eşyası kategorilerindeki büyüme oranından daha yüksek. Lüks ayakkabılardaki büyüme 2007'den bu yana ilk kez deri giysi kategorisini sollayarak, deri giysilerden daha hesaplı bir statü sembolü olarak yerini sağlamlaştırdı. Asya'da yaşanan ekonomik sıkıntılar ziynet eşyalarına, özellikle de saatlere olan talebi olumsuz etkiledi ve bunun sonucu olarak pek çok saat üreticisi talep fazlası riskine karşı üretimlerini kıstı.Çoğu müşteri ödediği paranın karşılığında daha fazla "lüks değer" elde etme arayışı içinde; ikinci el lüks mallar ve outlet satışları yükselişe geçti
Kişisel lüks kategorileri arasında pazarın yüzde 30'unu oluşturan perakende kanalı büyümeye devam ediyor. Rapora göre, mağazadan alışveriş söz konusu olunca, müşterilerin yarısından çoğu tek bir markanın satıldığı mağazaları tercih ediyor. Internet üzerinden alışverişte ise, çok çeşitlilik ve farklı markaların bir arada bulunduğu sanal mağazalar daha ilgi çekiyor.
Kaynak: Hürriyet
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 4 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 5 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 6 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 7 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 8 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 9 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı
- 10 Otomotiv ihracatı Nisan ayında yüzde 2 arttı