Bankalar aidat pazarlığına girdi
Bankalar “Komisyon ve aidatın yarısını ödeyelim” teklifinde bulunuyor. Uzlaşma olursa tüketici mahkemeleri kararını ona göre veriyor
BAŞVURULARIN YÜZDE 91'İ TÜKETİCİ LEHİNE
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin, dosya masraflarının iadesi için tüketici hakem heyetlerine geçen yılın ilk 8 ayında 507 bin başvuru yapıldığını, bu yılın aynı döneminde ise bu sayının 642 bin 226'ya ulaştığını söyledi. Başvurular yüzünden tüketici hakem heyetlerinin dosya yükü altında ezildiklerini ve kuyruklar oluştuğunu belirten Ağaoğlu, "Tüketici hakem heyetlerine başvurular, geçen yılın ilk 8 ayına göre yüzde 26 arttı. Tüketici mahkemeleri iş yapamaz hale geldi. Başvuruların yüzde 86'sı bankalarla ilgili. Başvuralar İstanbul'da ortalama iki kat arttı. Bazı ilçelerde ise neredeyse dörde kat artmış durumda. Gaziosmanpaşa ilçesinde geçen yıl 12 bin 500 başvuru bu yıl 50 bine yaklaştı. Yasa gereği başvuruları azami 6 ayda karara bağlaması gereken mahkemeler 1 yıl sonrasına gün veriyor. Başvuruların yüzde 91'i tüketici lehine sonuçlanıyor" dedi.
KADI MANTIĞI HAYATA GEÇTİ
Ağaoğlu, dernek olarak çağrıda bulunduklarını, yığılmalar sebebiyle alacakların iadesi için 1 yıl beklemek zorunda kalan kredi müşterilerine, bankaların hesaplarından kestikleri dosya bedelinin yüzde 50'sini derhal ödeyerek, tüketiciler ve bankalar arasındaki bu çekişmeye "kadı mantığıyla" çözüm önerisi getirdiklerini söyledi. Buradaki önemli noktanın tüketicilerin buna rıza göstermesi olduğunu anlatan Ağaoğlu, "Böylelikle, tüketiciler bankaya başvurduktan sonra tüketici hakem heyetine giderek bir yıldan fazla süre beklemekten kurtulacak. Mesai ve haberleşme giderlerinden de tasarruf edecek, haksız yere kendisinden kesilen paranın yarısını cebine koyabilecektir. Bu kadı mantığı önerimizin bazı bankalar tarafından hayata geçirildiğini, tüketicilerden gelen bilgilerden öğreniyoruz" diye konuştu.
"DOSYA MASRAFINIZI ALALIM" DİYEN 15 TELEFON NUMARASI TAKİBE ALINDI
Kredi masrafları ya da kredi kartı aidatlarını geri alma sözü vererek vatandaştan özel bilgiler isteyen firmaları takibe alan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, bir firmaya 25 bin lira ceza uygularken, reklamlarını durdurdu. Bakanlık vatandaşların arandığı 15 telefon numarasını da incelemeye aldı. Vatandaşların mağdur olmamaları için bakanlık olarak daha önce çeşitli uyarılar yaptıklarını kaydeden Canikli, "Reklam Kurulu tarafından incelemeye alınan söz konusu tanıtımlarda tüketicilerin çeşitli danışma hatlarına yönlendirildiği ya da bu hatlardan arandığı tespit edilmiş olup, yapılan görüşmelerde kişisel verilerin talep edildiği görülmüştür" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...
- 2 Altın gram fiyatı düşüş trendinde! Çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 3 Mayıs 2024 kaç TL?
- 3 Türkiye uluslararası yatırım projelerinde Avrupa'da 4. sıraya yükseldi
- 4 İTO Başkanı Avdagiç: Ekonomiye olan güven daha da artacak
- 5 İstanbul-Sivas arası YHT seferleri başladı
- 6 Kredi notu yükseltildi! Uluslararası derecelendirme kuruluşundan Flaş karar: Türkiye ekonomisi güven tazeledi!
- 7 Arnavutköy Emlak Konut GYO-THY kura sonuçları canlı yayında belli oluyor! İşte isim isim o liste
- 8 "Karayolları ulaşım yatırımlarının lokomotifidir"
- 9 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan duyurdu! 81 ilaç geri ödeme listesine alındı
- 10 Akaryakıt fiyatları için yeni karar! Resmi Gazete'de yayımlandı: 15 Mayıs itibariyle geçerli olacak