Cuma 28.11.2014

KOBİ'lerin talebi sektörü

Operasyonel kiralama sektörü bir yılda yüzde 14.1 büyüdü. En büyük etken çok uluslu şirketlerin yanısıra KOBİ'lerin de bu yöntemi tercih etmesi oldu

Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği'nin bağımsız araştırma şirketi TNS Global işbirliğiyle yürüttüğü pazar araştırmasının 2014 yılı 9 aylık sonuçları açıklandı. Operasyonel Kiralama Sektör Raporu'na göre 2014'ün ilk 9 ayında operasyonel kiralama sektörü 67 bin adet yeni aracı filosuna kattı. 2013'ün aynı dönemine göre yüzde 14.1'lik bir büyüme kaydeden sektör, parkındaki araç sayısını yaklaşık 221 bin 100 adede çıkardı. 2014 yılının ilk 9 ayında yapmış olduğu yaklaşık 4.6 milyar TL'lik yeni araç yatırımı ile Türkiye operasyonel sektörünün aktif büyüklüğü 11.7 milyar TL'ye ulaştı. Araştırma sonucunda ulaşılan bir diğer çarpıcı veri ise sektörün müşteri sayısı ve müşteri başına düşen araç sayısındaki değişim oldu. Sektörün müşteri sayısı bir önceki yılın aynı dönemi göre %27.4 oranında artarak 31.361'e ulaştı. 2013 yılının ilk 9 ayı itibarı ile sektörün müşteri başına düşen araç sayısı 7.4 iken 2014 yılının ilk 9 ayı sonunda bu rakam 6.6'ya düştü. Bu veri ülkemizde artık çok uluslu ve büyük yerel şirketlerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli işletmelerin de araç filolarını operasyonel kiralama yönetimini tercih ederek oluşturduklarını işaret ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.