Salı 02.12.2014
Son Güncelleme: Salı 02.12.2014

G-20 dönem başkanı Türkiye

Türkiye'nin G-20 dönem başkanlığı dün itibarıyla başladı. Başbakan Yardımcısı Babacan, bu süreci "kapsayıcılık, uygulama ve yatırım" sözleriyle özetledi. Başkanlık 2016'da Çin'e geçecek

Türkiye'nin G-20 dönem başkanlığı dün itibarıyla resmen başladı. Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, "Bugün (dün) itibarıyla dönem başkanlığını üstlenmiş bulunuyoruz. G-20'nin daimi bir sekretaryası yok. Her yıl bir ülke ev sahipliği yapıyor. G-20'de ev sahibi olan ülke, o yılın gündemini de belirliyor. İki yıl önce yoğun lobi çalışmaları yaptık ve 2015 dönem başkanlığını aldık" dedi. Babacan, Türkiye'nin dönem başkanlığını "kapsayıcılık, uygulama ve yatırım" olarak özetleyebileceklerini söyledi. Türkiye'den sonra dönem başkanlığı Çin'e geçecek.
GÖZLEMCİLER BELLİ

Türkiye'nin G-20 dönem başkanlığını devralması nedeniyle basın toplantısı düzenleyen Babacan, her yıl dönem başkanlığını yürüten ülke tarafından 5-6 ülkenin toplantılara gözlemci sıfatıyla davet edildiğini anımsattı. Türkiye'nin gelecek yıl İspanya, Singapur, Azerbaycan, Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN), Afrika Birliği ve Afrika Kalkınması İçin Yeni Ortaklık isimli girişimin dönem başkanlarını davet ettiğini söyledi. Babacan, ASEAN'ın başkanlığını Malezya'nın üstleneceğinin netleştiğini ancak diğer oluşumların dönem başkanlarının henüz belirlenmediğini dile getirdi.
2 KANALDAN SÜRÜYOR

G-20'nin çalışma sistemine ilişkin bilgi veren Babacan, çalışmaların iki kanaldan yürütüldüğünü söyledi. Finans kanalının, ülkelerin finanstan sorumlu bakanları, müsteşarları ile merkez bankası başkan ve başkan yardımcılarından oluştuğunu anlatan Babacan, bu kanalda küresel ekonomi, altyapı yatırımları, finansal düzenlemeler, uluslararası finansal mimari, uluslararası vergi ve iklim değişikliklerinin finansmanı konularının ele alındığını kaydetti. İkinci kanalın "Sherpa" olduğunu belirten Babacan, burada kalkınma, enerji sürdürülebilirliği, yolsuzlukla mücadele, ticaret ve istihdamın tartışıldığını, ayrıca tartışılan gündem maddelerine bağlı olarak her iki kanalda da teknik düzeyde çalışma gruplarının kurulabildiğini bildirdi.

ÖNCELİK 3İ OLACAK
Babacan, G-20'nin gündemindeki ana başlıkların güçlü sürdürülebilir ve dengeli büyüme, altyapı yatırımları, finansal düzenlemeler, uluslararası finansal mimari, uluslararası vergi konuları, enerji, ticaret, istihdam, iklim değişikliğinin finansmanı, kalkınma ve yolsuzlukla mücadele olduğunu bildirdi. Ali Babacan, dönem başkanlıklarını kapsayan 3 kelimenin "kapsayıcılık", "uygulama" ve "yatırım" olacağını vurgulayarak, "Bunların İngilizce tercümesine baktığımızda 3'ü de 'İ' harfiyle başlıyor. Dolayısıyla bizim İngilizce belgelerimizde 'Bunlardan Türkiye'nin 3İ önceliği' diye bahsediyoruz" dedi.
ÇİN 2016'DA GÖREVİ DEVRALACAK
G-20 zirvesinin iş dünyası tarafından oluşturulan Business 20'de (B-20) birçok konu hakkında görev güçleri oluşturuldu. Başlıca konular olarak ticaret, altyapı ve yatırımlar, büyümenin finansmanı, istihdam, şeffaflık ve yolsuzlukla mücadele ve KOBİ'ler ile girişimcilik belirlendi. 2015 yılı boyunca devam edecek etkinliklerle Türkiye'nin tanıtımına da katkı yapılması planlanıyor. G-20 ülkelerinde Çin, Türkiye'nin ardından görevi devralacak.
ÖZEL SEKTÖR DESTEĞİ
Özel sektörün altyapı yatırımlarına katkısını önemli bulduklarını dile getiren Babacan, kamu-özel sektör işbirliği, faizsiz finans gibi alternatif finansman modelleri üzerinde çalıştıklarını bildirdi. Babacan, Dünya Bankası'nın, 2 ay önce bu konuda standart modüller oluşturulması ve bunlarda hazırlanan kamu-özel sektör ortaklığı projelerinin, sermaye piyasalarından, daha kolay standardize edilmiş menkul kıymetlerle finanse edilmesine yönelik bir çalışma başlattığını anlattı. IMF'nin faizsiz finansman modelleri konusunda geniş çaplı bir çalışma başlatacağını konuştuklarını söyleyen Babacan, riski daha çok paylaşan ve ortaklık kültürüne dayanan bir modelin altyapı ve özel sektör yatırımları için önemli olduğunu düşündüklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.