Perşembe 04.12.2014
Son Güncelleme: Perşembe 04.12.2014

Asgari ücrette pazarlık başladı

Asgari Ücret Komisyonu'nun ilk toplantısına sıkı pazarlık damgasını vurdu. Hükümet iki yarı yıl için 3+3 teklif etti. Sendikaların beklentisi ise daha yukarıda

5 milyon asgari ücretlinin gözü dün başlayan asgari ücret görüşmelerinde. Çalışma Bakanlığı, Türk-İş ve TİSK (Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu) temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Komisyonu, 1 Ocak 2015'ten itibaren geçerli olacak rakamı belirlemek için ilk toplantısını yaptı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik başkanlığındaki toplantı sıkı pazarlığa sahne oldu.
Bakanlık dünkü toplantıya 2015'te 6 aylık dilimler halinde yapılmak üzere yüzde 3+3 zam teklifiyle oturdu. Bu da net asgari ücrete aylık 31.60 lira zam anlamına geliyor. Asgari ücretin taban ücret olduğunu anımsatan Bakan Çelik, "Çalışanlara bu ücretin altında ödeme yapılmasını önleyen bir sosyal politika aracı. İşçi ve işveren bunun üzerinde bir ücret belirleyebilir" dedi.
Türk-İş Genel Eğitim Sekreteri Nazmi Irgat ise 3 kişiden 2'sinin asgari ücretli olduğunu belirterek "Bu maaşla işçilerin aileleriyle temel ihtiyaçlarını karşılaması bekleniyor" dedi.

DİSK: NET 1.800 TL

2014'ün ilk 6 ayında aylık brüt asgari ücret 1.071, ikinci 6 ayında ise 1.134 liraydı. Bu yıl Türk-İş 1.447 brüt maaşa aile yardımı, refah payı ve enflasyon oranı eklenmesini talep ediyor. DİSK Başkanı Kani Beko ise toplantıda agsari ücretin bin 800 lira olması gerektiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.