Cuma 05.12.2014

Türkiye'nin cari değil inovasyon açığı var

Ar-Ge ve inovasyonun hükümet politikası haline geldiği Türkiye son dönemdeki çalışmalarıyla Küresel İnovasyon Endeksi'nde 20 sıra yükseldi

Türkiye'nin lokomotif sektörleri 2023 ihracat hedeflerine ulaşmak için fasonculuktan çıkmanın şart olduğu gerçeğinin uzun zamandır farkında. Ancak artık bu bir hükümet politikası. Öyle ki 2012 yılında Küresel İnovasyon Endeksi'nde 143 ülke arasında 74'üncü sırada olan Türkiye bu yıl 54'üncü sıraya yükseldi.
FARKLILAŞMAK ŞART
Türkiye'nin Ar-Ge payının dinlenmeden ve ara vermeden artırılması gerektiğini belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci 2023 hedeflerine ulaşmak için ihracat/kilogram fiyatının 1.64 dolardan 3 doların üzerine çıkarılması gerektiğini belirtiyor. Bu katma değerli ürün demek. Zeybekci, "Hammadde ve enerjide olduğu gibi inovasyon, teknoloji, Ar-Ge ve farklılaşmada çok güçlü adımlar atılması lazım. Farklı olmak zorundayız, inovatif olmak zorundayız, farklılığı ekonomiye, üretime dönüştürmek zorundayız" diyor ve ekliyor: "Bunun için bilgiye sahip olanlarla üretime sahip olanları bir araya getirmek gerekiyor. Bilgiye sahip olanlarla teknoloji ve üretim alanlarını buluşturmak gerekiyor."
TEKNOLOJİ PAYI ARTMALI

Türkiye'de geçen yıla göre bu yıl cari açık yüzde 34 oranında iyileşti. Bakanlıklar nezdinde cari açığın ilacı ise inovatif yani katma değerli ürünlerin ihracatı olarak görülüyor. 2014 yılı itibarıyla Türkiye'nin ihracatının içindeki yüksek teknoloji payı yüzde 4'ün altında. Gelişmiş ülkelerde bunun ortalaması yüzde 25. Dolayısıyla öncelikli olarak bu oranın makul bir seviyeye getirilmesi gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.