Son Güncelleme: Cuma 05.12.2014
İngiliz sosyetesinin gardırobuna talip
Konfeksiyon işçisi olarak adım attığı iş yaşamında bin 200 kişiyi istihdam eden bir şirkete dönüşen Aster'in sahibi İsmail Koçali, War The Robe markasıyla Londra'da mağaza açtı
En başından beri böyle bir hayalimiz vardı. Yıllardır kurumsal müşterilerle çalışıyoruz. Biz onlardan onlar bizden çok şey öğrendi. Bunun vaktinin geldiğini görünce de çalışmaya başladık.
İhracatımızın yüzde 50'sini Londra'ya yapıyoruz. Dolayısıyla bizim iyi bildiğimiz bir pazar olduğu için ilk adımı orada attık. Marka orada tanınıp, bilinip, ayakları yere basınca Türkiye'ye getireceğiz. Burada Türk markaları çok itibar görmüyor maalesef. Çok iyi bir yerde gidip dükkân tutmaya kalksak milyon dolarlar hava parası vermek zorundayız. Yerli olduğumuz için AVM'ye girme şansımız da yok.
NİŞANTAŞI DAHA PAHALI
İkinci mağazamızı da Londra'da açacağız. 3 yıl içinde ayaklarımızın yere basacağını düşünüyoruz. Hedefimizde Şanghay, Dubai, Zürih gibi merkezler var. Brezilya pazarını da araştırmaya başladık.
Evet çok soruyorlar... Türkiye'den böyle bir markanın çıkması onları şaşırtıyor. Sonuçta pahalı bir caddede 200 metrekare bir dükkân açtık. Londra'da mağaza açmak Nişantaşı'nda açmaktan daha ekonomik. İngilizler hâlâ giyinmeye çok para harcıyor ve ciddi bir turist bir potansiyeli var.
Ortalama 5-6 yıl sonrasını düşünüyoruz. Hedefimizde Nişantaşı var. Çünkü Londra'daki yerimiz İstanbul'un Nişantaşı.
20 ila 50 yaş arasında olan üst gelir grubundaki kadınları hedefliyoruz. Kendi parasını kazanan ya da ailesinden varlıklı, özgürlüğüne düşkün modayı takip eden kadınlar tasarımlarımızı beğeniyor.
Neden olmasın ama bizim birinci önceliğimiz kendi imzamızı atmak. Hazıra konmak istemiyoruz. Bunda başarılı olmak bizim için daha önemli.
ATÖLYEDE SEHPALARIN ÜZERİNDE UYURDUK
17 yaşında İstanbul'a geldim. Konfeksiyonda işçi olarak çalışmaya başladım. 85 yılına kadar konfeksiyonda çalıştım. 1987'de askerden gelince 12 makineyle bir atölye açtım. 3 kardeşim, ben ve 2 işçiyle yola çıktık. O zaman fason çalışıyorduk. Bu durum 1993'e kadar devam etti. 1993'te Farsça'da deniz yıldızı anlamına gelen Aster adıyla fabrika olduk. Bugün geldiğimiz yeri en başından hayal edememiştim. Derdim ailemin geçimini sağlamaktı. Zaten hiçbir zaman kısa vadeli düşünmedim. Pazartesi işe gider, sehpaların üzerinde uyur ertesi güne öyle devam eder, çarşamba akşam çıkardık.
Ürünü 21 günde teslim ediyoruz. Bu nedenle de 2008 krizinde bu yana ihracatımız sürekli artıyor. Satışlarımızın yüzde 50'sini İngiltere'ye yapıyoruz. Geri kalanı da Almanya, Danimarka ve İspanya'ya gidiyor. Yeni dönemde eski müşterimiz ABD'li Abercrombie ile çalışmaya başlayacağız.
OVERLOKÇULARIMIZ GÜVENLİKÇİ OLDU
Bu yılı 70 milyon euro ciroyla kapatmayı hedefleyen Aster'in önümüzdeki yıl için hedefi ise 80 milyon euro. Şirket, üretimini İstanbul, Babaeski ve Tokat'taki fabrikalarında yapıyor. İstanbul'da eleman bulmanın çok zor olduğunu söyleyen Koçali, "AVM'lerin arka arkaya açılmasıyla bizim overlokçularımız, ütücülerimiz güvenlikçi oldu. İşgücü bulmak artık çok zorlaştı. Bu nedenle üretimizi taşıdık" diye konuştu. Koçali, 2015 için hedefledikleri satış gelirinin yüzde 5-6'ısının War The Robe markasından gelmesini beklediklerini söyledi.
War The Robe'un üst gelir grubuna hitap ettiğini söyleyen Koçali, ürün fiyatlarının 250 ila 2 bin 500 pound arasında değiştiğini belirtti. Mağazada ortalama fiyatlar ise 400 pound civarında.
EN SON HABERLER
- 1 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 2 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 3 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 4 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 5 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 6 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 7 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 8 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 9 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 10 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı