Giriş Tarihi: 9.12.2014

Mucit KOBİ'nin STK'sı da geliyor

İş dünyası, Türkiye'nin Ar-Ge ve inovasyon odaklı ilk STK'sı için kolları sıvadı. Genç girişimci ve mucit KOBİ'ler tarafından kurulması planlanan Türkiye Katma Değer Hareketi Derneği, inovasyonu her alana taşıyacak

Türkiye ekonomisinin dönüşüm hamlesi için genç girişimciler ve mucit KOBİ'ler harekete geçti. Farklı sektörlerden bir araya gelen yenilikçi işadamları, Türkiye Katma Değer Hareketi Derneği çatısı altında buluşacak. Ar-Ge ve inovasyon alanında Türkiye'nin ilk Sivil Toplum Kuruluşu (STK) olma unvanını taşıyan oluşum, küresel çapta projeler geliştirmeyi hedefliyor. Derneğin içinde sadece Mucit KOBİ'ler yer almıyor. Çok sayıda akademisyen, eğitimci ve profesyonel yönetici de derneğe üye olmak için başvuruda bulundu. Oluşuma katılan işadamları, ocakta büyük bir tanıtım toplantısı için hazırlandıkları bilgisini verdi. Siyaset ve iş dünyasının ünlü isimlerinin de katılacağı ifade edilen toplantıda aynı zamanda Türkiye'nin katma değere geçiş reçetesiyle ilgili bilgiler de açıklanacak.
ULUSLARARASI OLACAK

Ar-Ge kültürünü hayatın her alanına taşımayı hedefleyen ilk STK olarak öne çıkan hareket, 2015'te 30'dan fazla ilde şubeleşmeyi planlıyor. Aynı zamanda çok sayıda akademisyen de dernek bünyesinde bilimsel araştırmalar yürütmeye başladı. Konuyla ilgili SABAH'a bilgi veren hareketin öncü isimleri, şu ortak açıklamayı yaptı: "Türkiye önümüzdeki 10 yıl boyunca yoğun bir şekilde Ar-Ge ve inovasyon konuşulacak. Ancak bu konuda hükümet ve kamu destekli birkaç sivil toplum kuruluşu (STK) dışında taşın altına elini koyan pek yok. Bu nedenle odağında sadece bu konular olan bir iş dünyası platformuna ihtiyaç vardı. Hemen her sektörden kendi alanında tanınan ve öne çıkan isimler bu dernekte yer alacak. Herkes projeyi destekliyor. Sadece ulusal değil uluslararası platformlarda da her sektörün katma değeri yüksek çalışma programları yapması hedefleniyor."
KURUMLAR DA DESTEK VERİYOR
Yakın zamanda hayata geçmesi planlanan bir platform niteliğindeki oluşuma iş dünyası örgütleri de destek veriyor. Bu konuda en aktif destek Türkiye Genç İşadamları Konfederasyonu'ndan (TUGİK) geldi. Türkiye'nin yüksek katma değerli ürün imal eden bir ülke olması için bu tür oluşumlara desteklediklerini belirten TUGİK Yüksek İstişare Konseyi Başkanı Erhan Özmen, "Ar-Ge kültürünün gelişmesinde STK'lara da önemli görevler düşüyor" dedi.

İNOVASYON TURU

1-Genç girişimciler yerli oyunla fark attı
Türkiye'nin genç girişimcilerini artık her alanda görmek mümkün. Son dönemde başarı yakalanan alanlardan biri de dünyada milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan oyun sektörü oldu. Mühendisler Coşku Baş ve Murat Burhanoğlu ile siyaset bilimci Ela Atakan'dan oluşan 3 kişilik ekip, Türkiye'de kendi alanında ilk sayılabilecek 'Waking Up Eric Claud' isimli oyunu geliştirdi. Birçok ülkede meraklıların beğenisine sunulan oyun, kısa sürede yoğun ilgi gördü. Genç girişimci Murat Burhanoğlu, "Türk yapımı oyunumuzun, güçlü bir senaryosu var. Geliştirdiğimiz oyun mekanikleri daha önce bu alanda hiç kullanılmayan teknikler içeriyor" dedi.
2-Kanz, uykuda franchise verecek
Bebek ve çocuk giyim markası Kanz, iki yıl önce mobilya sektörüne giriş yaptı. Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı'nı Harun Hekimoğlu'nun yaptığı Besh Mobilya ile 0-16 yaş grubuna yönelik dekorasyon ürünleri üreten Alman markası, şimdi de Türkiye'nin farklı noktalarında uyku merkezleri kurma planları yapıyor. Uyku ürünlerinin satılacağı mağazalar açma konusunda hazırlıklarını sürdüren Kanz, franchise sistemiyle büyümeyi planlıyor.
3-Usta kalitesi ürün kadar önemli oldu
Kalekim geliştirdiği yenilikçi ürünlere ek olarak ustalara yönelik projeleriyle de dikkat çekti. Şirketin bu kapsamda hayata geçirdiği, 'Garantili Usta Sistemi' rekor iş hacmine ulaştı. Kalekim Usta Kulübü üyelerinin sektördeki rekabet gücünü artırmak ve yeni iş imkânları yaratmak amacıyla hayata geçirilen projeyle, ustaların ilk kez yaptığı uygulamalara garanti belgesi de verildi. Kalekim Genel Müdürü Altuğ Akbaş, "Usta kalitesi ürün kadar önemli" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.