Cuma 12.12.2014

Petrol devleri alarma geçti

Petrolün 65 dolara inmesi üretici şirketleri alarma geçirdi. BP maliyeti 1 milyar $ kısacak. Shell iştirak kapatacak. Talisman bütçeyi daraltıyor

Petrolün 5 yılın en düşük seviyesine inmesi dev şirketleri zorluyor. İngiliz BP, 1 milyar dolarlık maliyet azaltma planı açıkladı. Şirketin, gelecek yıl yüzlerce kişiyi işten çıkarması bekleniyor. Royal Dutch Shell ise maliyetleri kısmak için bazı iştiraklerini kapatacak.
BÜTÇELER KISILIYOR

Shell CEO'su Russ Mould, "1945 yılından bu yana hiçbir iştiraki kapatmadık. Maliyetleri azaltmak için bazı aktiflerimizi satmaya odaklanabiliriz" dedi. Talisman Energy isimli Kanadalı firma ise Kuzey Denizi'ndeki petrol sahalarında bazı projeleri iptal ettiğini ve bütçe kısıtlamalarına gittiğini duyurdu. Üçüncü çeyrek sonu itibarıyla Shell, BP, Chevron ve Exxon'un hisse başı borçluluk oranı yüzde 20'lerde seyrederken, petrolün düşmesi durumunda bunun yüzde 40'lara çıkabileceği belirtiliyor. Petrolün alternatifi olan kaya gazında da firmalar 2015 yılı planlarında ertelemeye gidiyor.
KUVEYT 4 DOLAR İNDİRDİ

Piyasadaki payını kaybetmekten korkan Kuveyt dün Asyalı müşterilerine sattığı petrolün fiyatını 4 dolar indirdi. Suudi Arabistan da üretimi kesmeyeceğini bildirdi. Uzmanlar ABD'nin petrol üretiminin kârlı olması için en az 65 dolar fiyata ihtiyaç duyduğunu, ancak "dayanma gücü" 25 dolara kadar düşen Körfez ülkelerinin piyasayı kontrol etmek için fiyat kırmaktan kaçınmadığını vurguluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.