Cumartesi 13.12.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 13.12.2014

Avrupa'nın çağrısına Türkler bakıyor

Türkiye'de şirket toplayan Avrupalı firmalar çağrı merkezi hizmetlerinde de Türkler'i tercih ediyor. 500 çalışanı olan ETB Group'un CEO'su Tazegül, 9 dilde hizmet verdiklerini belirtti

Çağrı merkezi denince akla gelen ilk ülke Hindistan olmaktan çıkıyor. Çünkü bu ülke gücünü Amerika'da korurken, Avrupa'da ise giderek Türkiye'ye kaptırıyor. Fransız Teleperformance, İtalyan Comdata ve Hollandalı GDCC'nin ardından Avrupalılar'ın çağrısına Türkler yanıt verir hale geldi. Avusturya, Hollanda, Almanya ve Belçikalı dev şirketlerle çalıştıklarını söyleyen ETB Group'un CEO'su Erol Tazegül, Türkiye'de 7 çağrı merkeziyle 50'ye yakın firmaya hizmet verdiklerini söyledi. Bu çağrı merkezlerinde Flemenkçe, İspanyolca, Fransızca gibi 9 farklı dilde konuşan 500 çalışanla hizmet verdiklerini belirten Tazegül, "Özellikle Avrupa'ya göre yüzde 40 daha ucuza çalışmamız nedeniyle tercih ediliyoruz" diye konuştu. Türkiye'de
sektörün bu yıl yüzde 14'lük büyüme gösterdiğini ve 1.6 milyar dolarlık bir pazar haline geldiğini kaydeden Tazegül, "Aegon, NEM, Bayer, Ipsos gibi devlerle çalışıyoruz. Bu şirketlerden Hollandalı enerji firması NEM, 3 yılda bizimle 140 bin müşteri kazandı" diye konuştu. Bu yıl 30 milyon liralık ciro hedefleyen firma, gelecek yıl turizme de girmeyi planlıyor. Erol Tazegül, "Bunun için 20 milyon liralık bir bütçe ayırdık ve Ataşehir'de butik bir otel kurmaya karar verdik" diye konuştu.
ALMANCA İLK SIRADA
Çağrı merkezi alanında Avrupalı firmaların Türkiye ilgisi dikkat çekiyor. 170 bin çalışanı bulunan Fransız Teleperformance Türk şirket Metis'i bünyesine katarken, İtalyan Comdata ise Koç Grubu'nun firması Callus'u geçen yıl devralmıştı. Hollandalı GDCC şirketi de Türkiye'de çağrı merkezi firması kurarak bu trende katıldı. Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı-2013 araştırmasına göre yabancı dil bilen sektör çalışanları içinde Almanca yüzde 46'yla ilk sırada yer alıyor. Onu yüzde 44'le İngilizce, yüzde 5'le de Flemenkçe izliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.