Giriş Tarihi: 13.12.2014

Marketlerde bile dikiş makinesi satılıyor

Bir dönem ev kadınları ve genç kızların çeyizlerinin vazgeçilmezi olan dikiş makinesi, hobi pazarıyla büyüyor. Singer Genel Müdürü Parlak, "Artık marketlerde bile dikiş makinesi satıyoruz. Ekmek almaya giden makine alıyor" dedi

Bir dönem genç kızların çeyizlerinin vazgeçilmezi olan dikiş makinesi pazarı da hızlı bir değişim ve gelişim içinde. Son yıllara kadar ev kadınlarının ve dikiş-nakış kurslarına giden kızların gözdesi olan dikiş makineleri artık hobi pazarıyla büyüyor. Pazarın, "kendi modanı yarat" akımının da etkisiyle hızla büyüdüğünü söyleyen Singer Genel Müdürü Sinem Kınran Parlak, "Artık sanat dünyasından birçok ünlü ve üst düzey yönetici dikiş makinesi alıyor. Çünkü psikologlar da dikiş dikmeyi tavsiye ediyorlar" dedi. Son yıllarda dikiş makinelerinin mahalle marketlerinde bile satılmaya başladığını söyleyen Parlak, "Markete alışverişe giden kadınlar dikiş makinesi alıp dönüyor. Bu da pazarımızı büyütüyor dedi.
GENÇ NESLİ YAKALADIK

Son yıllarda dikiş makinesine ilgide bir azalma oldu mu?
İlgi azalmadı, hatta alevlenmeye başladı bile diyebiliriz. Çünkü, sektör, enteresan bir şekilde genç nesli yakaladı. Satış adetlerimiz gün geçtikçe yukarı tırmanıyor.
Nüfus artışının bunda etkisi yok mu?
Hayır, öyle olduğunu düşünmüyorum. Hobi pazarının büyümesinin etkisi oldu. Çünkü hazır giyim pazarı çok hızlı gelişiyor. Bu da dikişi bir ihtiyaç olmaktan çıkardı. Dikiş makineleri artık hobi olarak kullanılıyor. İnsanlar evlerine dikiş makinesi alarak kısalma, daraltma gibi temel ihtiyaçlarını karşılıyor. Bu da ciddi bir vakit ve maddi tasarruf sağlıyor. Biz uzun yıllar boyunca hobi pazarına ciddi yatırım yaptık. Bunun geri dönüşü başladı diyebiliriz...
HOBİ PAZARIYLA BÜYÜYOR

Hobinin yanı sıra ilgiyi tetikleyen başka faktörler neler?
Makinelere ulaşılabilirlik arttı. Marketlerde bile dikiş makinesi satılıyor. İnsanlar ekmek almaya gittiklerinde bile önlerinde makine görüyorlar. Akıllarında olmasa bile almak istiyorlar. Bunlar hep bizim için avantaj oldu.
Daha çok kimler alıyor? Ağırlıklı olarak 18-40 yaş arası kadınlarsatın alıyor .
Eskiden ev kızları ve ev hanımları daha çok alırdı. Bu durum değişti mi?
Evet değişti. Artık çalışan ve eğitimli kadınların ağırlığı fazla. Üniversite öğrencisi kızlardan da yoğun ilgi görüyoruz.
Dikiş dikmenin yaratıcılığı tetiklediği söyleniyor...
Psikologlar da dikiş öneriyor artık. Çünkü tamamen kafanızı boşaltmanıza yardımcı oluyor. İşin bir matematiği var. Dünyada kendi modanı yarat akımı var. Bu bizim de sloganımız zaten.
TERZİLER ELBİSEDEN DEĞİL TAMİRATTAN KAZANIYOR
Türkiye'de terzilik mesleği öldü mü?
Hayır, aslında Türkiye'de çok sayıda terzi var. Ama bunlar yavaş yavaş evlerinden, mahallelerinden çıkıp AVM'lere taşındılar. Tekstil çok ucuzladığı için tekstilciler tamirden para kazanmaya başladı. Dikiş diktirmek daha maliyetli oldu. Ancak herkesle aynı giyinmek istemeyen kişiler kıyafetlerine bir farklılık katmak için dikiş dikiliyor. Tamirat pazarı çok ciddi bir büyüklüğe ulaştı.
TÜRKİYE'DE YÜZDE 77 İLE AÇIK ARA PAZAR LİDERİYİZ
Sanayiye yönelik satış da yapıyor musunuz?
Satışlarımız ağırlıklı olarak evsel kullanıma yönelik. Sanayi çok daha düşük. Bu pazardan çıkmıştık ama 4 yıl önce geri döndük. Sanayi, satışlarımızın yüzde 10'unu oluşturuyor. Ev tipinde de Singer'in yanı sıra Pfaff markamız var. Bu daha üst segment bir marka. Singer'in marka bilinirliği yüzde 99'larda.
Pazardaki yeriniz nedir?
Türkiye'de yüzde 77 ile pazar lideriyiz. Yılda 200 bin adet satış yapıyoruz. Pazarın büyüklüğü 230 binlerde.
SAHİL ŞEHİRLERİNDE SATIŞLARIMIZ YOĞUN

Daha ziyade nerelerde satıyorsunuz?
Ağırlıklı olarak sahil şeridinde varız. Doğu'da da iyiyiz ama satışlarımız o kadar yoğun değil. Belediyelerin dikiş nakış kursları bizim için önemli bir potansiyel oluşturuyor. Hapishane ihalelerinde de gayet iyiyiz.
Teknoloji dikiş makinesine de girdi mi?
Evet teknoloji yoğun olarak kullanılıyor. Ancak kadınlar daha ziyade geleneksel modelleri tercih ediyor. Çalışan kadınla birlikte elektronik makine satışımız arttı. Bilgisayarlı makineler daha pahalı. Singer'de fiyatlar 300'den başlayıp 4 bin 500 TL'ye kadar çıkıyor. Paff'ta fiyatlar 12 bin lirayı buluyor.
12 bin liralık makinenin satışı nasıl?
Bunu makineyi ağırlıklı olarak dışarıya iş yapanlar tercih ediyor. Ayrıca Ebru Gündeş, Seda Sayan, Derya Baykal, Esra Ceyhan gibi ünlü isimler aldı.
DİKİŞ DİKMEYİ BİLMİYORDUM
1o yıl önce Singer'de çalışmaya başlayan Sinem Kınran Parlak, şirketin tüm dünyadaki genel müdürleri içinde tek kadın olanı. Ancak işe başladığında dikiş-nakışla hiçbir ilişkisi olmadığını söyleyen Parlak, "Hatta buraya iş başvurusunda bulunduğumda hâlâ dikiş dikiliyor mu diye kendime sormuştum. Şimdi bütün modellerini kullanmayı biliyorum. Özellikle üst teknolojiye sahip modeller bilgisayar kullanmayı bilenler için çok zevkli" şeklinde konuştu. İşin içine girince pazarın büyüklüğünü anladığını belirten Parlak, "Singer jenerik bir marka, dikiş makinesi deyince akla Singer geliyor. Türkiye'de çok seviliyor" dedi. Bölge olarak Avrupa'ya bağlı olduklarını söyleyen Parlak, "2 yıl önce Avrupa'da bir numara olduk. Almanya bizi takip ediyor. Türk Cumhuriyetleri ve Kıbrıs bize bağlı. Türkiye genelindeki bin bayimiz var. Ayrıca yerel zincirlerde, indirim marketlerde, perakende mağazalarında ve Thcibo'da da satılıyoruz. Yerel marketler ve zincir mağazalarda da satılıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.