Pazar 14.12.2014
Son Güncelleme: Cumartesi 13.12.2014

Telekomda Avrupa örnek değil

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, "Avrupalı şirketler sektörde belirleyici olmaktan çıktı. Regülasyon konusunda Güney Kore ve ABD gibi ülkeleri örnek almalıyız" dedi

Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu (BTK) 3'üncü çeyrek verilerine göre Türkiye'de yaklaşık 72 milyon mobil abone var. Mobil operatörler, 2014'te faturalı abonelerin artması için cihaz kampanyalarına ağırlık verdi. Yaklaşık 34.7 milyon abonesiyle en büyük mobil operatörü Turkcell'in kaptan köşkünde oturan Süreyya Ciliv ile şirketin 20 yıllık hikâyesini, 8 yıllık yöneticiliği dönemindeki dönüşümü konuştuk. Uzun süredir rutin basın toplantıları dışında konuşmayı tercih etmeyen Süreyya Ciliv şirketin gelecek planlarını, yatırımları, regülasyon konusundaki düşüncelerini SABAH'a anlattı. Turkcell'in Tepebaşı'ndaki ofisinde sorularımızı yanıtlayan Süreyya Ciliv, telekom sektöründe Avrupa'nın son 10 yılda Japonya, Güney Kore ve ABD'nin çok gerisinde kaldığına dikkat çekerek, "Barselona'da konuşmanın, internete girmenin ne kadar zor olduğunu biliyorsunuz. Türkiye'nin regülasyonu hızla büyüyen, data tüketimi her yıl artan, Japonya, Güney Kore ve ABD gibi ülkeleri dikkate alması gerekir. Avrupa şirketlerinin sektörde ağırlığı kalmadı. Avrupalı operatörler yatırımda diğer küresel şirketlerin gerisinde kaldı. 4G ve data tüketimi konusunda Uzakdoğu ve ABD bir üst ligde yer alıyor" diyerek, regülasyonun hedefinin büyüme olması gerektiğine işaret ediyor.
YATIRIMI RAKİP BELİRLEMEMELİ

4G için kritik önem taşıyan fiber altyapı yatırımlarında, rakiplerinden onay alma uygulamasını eleştiren Süreyya Ciliv, "Yatırım için rakibin iznini istemek zorundayız. Böyle bir şey olur mu? Biz de kısıtlı kaynakları doğru kullanmak istiyoruz. Ancak yatırım için rakibe bağımlıyız üstelik bir de rakibimiz geç yanıt verse de, bunun yaptırımı yok. Teknolojide inovasyonun, yatırımın ve adil rekabetin teşvik edilmesini istiyoruz" diye konuştu. Turkcell'in 2015 yılında yatırım rotasında fiber, bulut teknolojileri, makineler arası iletişim ve 4G var.
'Yüzme hakemliği kursuna gittim'
Çocuklarını anlatırken gözleri parlayan Ciliv, "Ben çocuklarıma uzakta olduğumu hissettirmemeye çalışıyorum. Oğlumun yüzme yarışlarını kaçırmam. Derecesini anında öğreniyorum ve her sonuçta yanında olduğumu hissettirmeye çalışıyorum. 7 yaşından bu yana beni yüzmede geçiyor. Ona kulaktan dolma bilgiler vermek yerine yüzme hakemliği kursuna gittim. Bu sayede oğluma doğru bilgi veriyorum" dedi.
ALTYAPI VE 4G
Yatırıma devam

Üstün network altyapısı, bilgisayarları sınırsız işlemci gücü ve bilgi deposu olan buluta ulaştırmada çok kritik. Bu altyapının temelinde fiber de var. Biz, küresel ekonomik kriz döneminde bile yatırıma devam ettik ve Türkiye'yi mobil iletişimde kapsama alanında dünya birincisi konumuna taşıdık. 2014'te yıl sonuna kadar 2.1 milyar yatırım yapmış olacağız. Yatırımlarımızı fiber ve 4G alanlarına odaklayacağız. Bakanımız geçtiğimiz günlerde 4G'yi 2015'te sonuna doğru kullanırız dedi. Bizim de beklentimiz bu yönde.

VERGİ

60 milyar vergi 19 ilde istihdam
Biz geriye bakmıyoruz. 25 milyar TL altyapı yatırımı Türkiye'yi hızlı büyüme ve kalkınma performansı için çok iyi bir konuma getirdi. Kimseyle bir derdimiz yok. Bizim tek derdimiz daha iyi hizmetler üretmek. 60 milyar lira vergi ödemişiz. Devletimize vergi üreten, çok güçlü bir şirketiz. 80 bin kişiye ekosistemimizde istihdam sağlıyoruz. 25 bin gencimize yerli yazılım seferberliğiyle 'Geleceği Yazanlar' sertifika programında eğitim sağlıyoruz. 100 bin öğrenciye eğitim bursu verdik, 140 bin öğrenciyi Gönül Köprüsü projesiyle batıdan doğuya, doğudan batıya taşıdık. Doğuda ilk çağrı merkezlerini açtık, çağrı merkezlerimiz sayesinde ilk önce Erzurum ve Diyarbakır olmak üzere 19 ilimizde istihdam yarattık. Sadece teknoloji ve inovasyonla değil, sosyal sorumluluk, ülkeye hızmet ve istihdamda da muazzam bir öncü olduk.

YÖNETİM KURULU

Önemli olan takım oyunu oynamak
Turkcell'de ortak tutkuyla çalışıyoruz. Tabii ki Yönetim Kurulu çatışmaları zaman zaman bazı konularda bizi etkiledi. Geçtiğimiz günlerde bu konuda stratejik bir toplantı yaptık. Herkes takım oyuncusu olduğunu bilirse başarı kendiliğinden gelir. Yeni dünyadaki değişimleri daha iyi görebiliyoruz. Bu yeni dünyayı iyi okuyabilen şirketler gelirlerini ve kârlarını kat kat artıracak. Bu teknolojileri iyi kullananlar rakiplerine karşı büyük bir avantaj sağlayacak. Bence iş dünyasının en önemli gündemi, geleceği iyi okumak ve geleceğe hazırlanmak. Biz bunu eğitimde de görüyoruz sağlıkta da, Ar-Ge, lojistik, enerji, savunma, vs. her yerde bu yeni dünyanın muazzam bir etkisi olacak. Hedefimiz bu yeni dünyayı müşterilerimize iyi anlatmak ve onları bu yeni dünyaya iyi bir şekilde hazırlamak.

PİYASA DEĞERİ

Borsanın en değerli üçüncü şirketi
Turkcell Borsa İstanbul'da işlem gören şirketler arasında, piyasa değeri sıralamasında üçüncü durumda bulunuyor. Şirketin borsadaki hisseleri Ciliv'in görev gelmesinden bu yana yüzde 138 yükselirken, piyasa değeri 30.7 milyar liraya ulaştı. Turkcell, bankalar hariç bırakıldığında Türkiye'nin en değerli şirketi. Turkcell'in kazancının önemli bir bölümü TL olan bir şirket olduğuna dikkat çeken Ciliv, "Turkcell kuruluşundan itibaren 25 milyar TL yatırım yaptı. Son 8 yılda şirketimiz yatırımcılarına, hissedarlarına büyük değer kattı. 2006'nın sonlarında 13.8 milyar TL olan piyasa değeri bugün 32 milyar liraya ulaştı. 3.2 milyar TL temettü ödemesi de var. Bunu da kattığınızda yatırımcılara 21 milyar TL'nin üzerinde değer yarattık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.