Cuma 19.12.2014 00:00

Zehirli ürünler 'Yerli malı'na talebi arttırdı

Uzak Doğu ülkelerinden ithal edilen sağlığa zararlı ayakkabıların gündeme gelmesi hediyelik eşyada da tercihleri değiştirdi.

Geçmişte büyük oranda ithal malların satıldığı İzmir Hediyelik Eşya Günleri organizasyonunda bu yıl stantların büyük bölümü yerli ürünlere ayrıldı.
Bu yıl 240 firmayla 25'incisi düzenlenen Souvenir Hediyelik Eşya Günleri, yeni yıl öncesi sevdiklerine hediye almak isteyen vatandaşların uğrak noktası oldu. Her yıl hediyelik ürünlerde tüketici tercihleri ve moda akımlarının izlenebildiği fuarda, bu yıl yöresel ürünler yoğun ilgi görüyor.
Türkiye'nin çeşitli illerinden gelerek stant açan firmalar, yöresel kültüre dayalı yeni tasarımlara sahip hediyelik eşyalarla ziyaretçileri çekmeye çalışıyor. Keçeden yapılan giyim ürünleri, ipekli dokumalar, doğal taş tasarımları ve yöresel takı ürünlerine ilişkin stantlar önünde oluşan kalabalıklar dikkati çekiyor.
AYAKKABILARDAN SONRA ZEHİRLİ TİŞÖRT ALARMI - TIKLAYIN
Fuarla ilgili değerlendirmede bulunan organizatör firmanın genel müdürü Osman Gencer, bir kaç yıl öncesine kadar hediyelik eşya denilince Uzak Doğu ülkelerinden gelen ürünlerin anlaşıldığını, sektörde bu ürünlerin payının çok yüksek olduğunu ancak sonraki yıllarda bu ürünlerin payının gerilemeye başladığını belirtti.
Bu sürecin fuarda da gözlendiğini, tüketicinin artık kalitesiz Uzak Doğu ürünlerini kullanmak istemediğini ifade eden Gencer, şunları kaydetti:
"İnsanlar artık bir kez kullanılıp çöpe atılacak ürünlere para vermek istemiyor. Uzak Doğu malları Türkiye pazarına girmeye başladığı dönemde bu ürünler orijinal ve farklı bulunuyordu. Sonraki yıllarda insanlar sıkılmaya başladı. Bunun üzerine son dönemde kamuoyunda oldukça fazla işlenen bu ürünlerin sağlığa zararları da etkili oldu. 5 yıl öncesine kadar fuarımıza katılan stantların neredeyse tamamında Uzak Doğu'dan ithal ürünler satılırken bugün bu pay yüzde 20'lere geriledi. Bunun en büyük nedeni tüketici tercihlerinin değişmesidir."
Türkiye'nin hediyelik eşya üretimi konusunda çok önemli bir potansiyele sahip olduğunu, yöresel değerlerin ticari ürün haline getirilmesi halinde dünya çapında iddialı olunabileceğini anlatan Gencer, tüketici talebinin yöresel ürünlere kaymasıyla yöresel ürünler de de yeni tasarımların göze çarpmaya başladığına değindi.
İŞTE ZEHİRLİ AYAKKABI VE MARKALARI - TIKLAYIN
Ev hanımlarının tasarımları
Sektörde büyük firmaların yanı sıra artık evinde hediyelik eşya üreten ev hanımlarının dahi farklı tasarımlara yöneldiğine işaret eden Gencer, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu durum hediyelik eşya fuarındaki stantlara da yansıyor. Geçmişte hepimizin sıradan bulduğu bazı yöresel ürünler yeni tasarımlar sayesinde yeniden moda olmaya başladı. Çoban abası yapımında kullanılan keçelerden üretilen giysiler ve aksesuar ürünleri, ahşaptan yapılma ilginç tasarımlara sahip mutfak eşyaları ve oyuncaklar, ipek el dokuma eşyaları, cam ve kristal oymalar, doğal taşlardan üretilen aksesuar ve mücevher ürünleri ve bakır ürünleri artık fuarın en gözde stantları haline geldi. Katılımcıların yüzde 60'ı Anadolu'nun farklı bölgelerinden geliyor. İnsanlar hediyelik eşya alırken o yörenin kültürünü de tanıma imkanı buluyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.