Cumartesi 20.12.2014

Rus AVM'leri kuru sabitledi

Rusya'da yaşanan sert devalüasyon perakendeyi vururken, ülkedeki AVM yöneticileri Türk markalarını elde tutmak için kuru sabitledi. Ülkede 700'ün üzerinde mağazaya sahip olan Türkler, ciro kaybetse de şimdilik pazardan çıkmayı düşünmüyor

Rusya'da yaşanan sert devalüasyon tüketici güvenini sıfıra indirirken, Rus AVM'leri de kiracılarını kaybetmemek için harekete geçti. Özellikle son yıllarda Türk perakendecilere büyük ilgi gösteren AVM yöneticileri, kuru kriz öncesindeki rakamlara sabitledi. Rusya'da bayilerle birlikte 700'den fazla mağazası bulunan Türk markaları, şimdilik pazardan çıkma kararı vermese de, ülkeye ürün sevkıyatını azaltacak. LC Waikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 8-10 AVM ile kuru sabitleme konusunda anlaştıklarını ve ülkeden çıkmayı düşünmediklerini söyledi. Tüketici güven endeksinin düşmesiyle ciroların da azaldığını belirten Küçük, "Mağazalardaki ürün sirkülasyonu da azalacaktır. Bu nedenle daha az mal göndereceğiz" diye konuştu. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan da, Rusya'daki AVM'lerin Türkiye'dekilere benzer bir tutum sergileyerek, dolar kurunu aşağı çekme ve sabitleme konusunda BMD'ye başvurduğunu açıkladı. Doğan, "Ruslar eskiden bu tür refleksler geliştirmezdi. Son yıllarda Türk markalarına büyük ilgi gösteriyorlar" dedi.
3'ER AYLIK PLANLARI VAR

Orka Group'un Genel Koordinatörü Osman Arar da, Rus AVM'lerinin 3'er aylık süreçler için kur ayarlaması yaptığına dikkat çekti. Rusya'da özellikle marketlerde mağaza rafları da boşalmaya başladı. İthalatçıların alımları durdurduğu, distribütörlerin ise sevkıyatlara ara verdiği belirtildi. Tedarikçi firmaların da fiyatlama konusunda çalışma yaptığı ifade edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.