Pazar 21.12.2014
Son Güncelleme: Pazar 21.12.2014

Türkiye noodle ve suşiyi çok sevdi

Türkiye, evden yemek siparişinde paket sayısını artırıyor. Yemeksepeti'nin araştırmasına göre bu yıl en çok talep artışı suşi ve noodle'da gerçekleşti

Bu yılı yaklaşık 50 milyon porsiyon yemek siparişiyle kapatmaya hazırlanan Yemeksepeti, Türkiye'nin yeme-içme alışkanlıklarına ışık tutan bir inceleme gerçekleştirdi. 3.2 milyon üyenin sipariş bilgileri ışığında hazırlanan çalışmaya göre, Türkler en çok hamburger ve kebap tercih ediyor. En fazla talep gören yiyecek, yıllık satış adedini 2.5 kat artıran suşi. İstanbul dışındaki illerde ise müşteri talebinin en çok arttığı yemek noodle olarak belirlendi. Yemeksepeti, bu yıl 12 bin restoranda hazırladığı yemekleri 3 milyon farklı adrese gönderdi. Yemeksepeti.com'un CEO'su Nevzat Aydın'la markanın 2015 hedeflerini konuştuk.
Bu yıl ne kadar büyüdünüz?
Geçen yılı yüzde 53'le bitirmiştik. Bu yılı ise yüzde 50 büyümeyle kapatacağız. Yemeksepeti bizim sosyoekonomik çevremizde biliniyor ama rakamlara baktığınızda paket servis pazarının internete taşınmış kısmı yüzde 12-13. Üç yıl içinde Türkiye'nin sipariş verilmeyen yeri kalmayacak.
Doğu'da en çok ne tercih ediliyor?
3 liraya dürüm siparişi de veriliyor, 1.5 milyon liraya suşi siparişi de. Benim hatırladığım en yüksek sipariş 4 milyonluk suşiydi.
Günlük siparişiniz ne kadar?
Günde toplam sipariş sayısı 90 bin civarında. Türkiye'de günde 1 milyon paket servis işlemi yapılıyor. Biz bunun yüzde 8-9'unu gerçekleştiriyoruz.

DOĞU AVRUPA'YA AÇILMAK İSTİYORUZ

Yurtdışındaki büyüme planınızı anlatır mısınız?
Yunanistan'la Avrupa'ya adım attık. Önümüzdeki dönem için Doğu Avrupa ülkelerine bakıyoruz. Belki biraz geleneksel olacak ama uçakla üç dört saatte gidebileceğimiz yerleri pek tercih etmiyoruz. Daha yakın coğrafyaya odaklandık. Yurtdışındaki büyüme hızı daha küçük operasyonlar olduğu için Türkiye'ye göre daha hızlı.

8 ÜLKEDE VAR
Yemeksepeti'nin yurtdışı markası Foodonclick.com, 2 binden fazla restoranla Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Umman, Suudi Arabistan ve Lübnan'da hizmet veriyor. Yemeksepeti, online yemek siparişinde Yunanistan'ın pazar lideri Clickdelivery.gr ve Ürdün pazar lideri ifood.jo'ya yaptığı yatırımla, servis verdiği ülke sayısını 8'e yükseltti. Şirket kendi alanında Birleşik Arap Emirliği, Katar ve Ürdün'ün en büyüğü konumunda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.