Çarşamba 24.12.2014

Akbank 20 bin ihracatçı yaratacak

Akbank İhracata Destek Hamlesi başlatarak bugüne kadar yurtdışına mal satmayan 20 bin KOBİ'nin kapısını çalacak. Üretim, gümrükleme, sigorta ve tahsilat alanında KOBİ'lere teknik destek verecek olan bankanın ihracata ayırdığı kaynak ise 20 milyar dolar. Bankanın Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, 23 bölgede 2 bin personel ile ihracatçılara giderek çaylarını içeceklerini belirtti ve ekledi: "İhracat konusunda 180 uzman görevlendirdik. Sadece işleri bu. Ülkemiz 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi içinde yer almayı hedefliyor. Bu vizyon için kişi başı milli gelirimizin 2.5 katı artışla 25 bin dolar seviyesine, toplam ihracatımızın da 3 katı büyüyerek 500 milyar dolara yükselmesi hedefleniyor. Bu hedeflerin tutturulmasında ihracatın desteği çok önemli. İhracatımız son yıllarda önemli artış gösterdi. 2007-2013 arası toplam ihracatımız yaklaşık 1.5 kat artışla 150 milyar doların üstüne çıktı. 2013 sonu itibarıyla ihracatın milli gelir içindeki payı yüzde 18 seviyesinde. Bu alandaki performansımızı daha da artırarak payını 2023'te yüzde 25'lere çıkarmamız ülkemizin uzun vadeli hedeflerine yakınlaşmasında elimizi güçlendirecek." Binbaşgil, ihracatta arzulanan atılımın el birliğiyle gerçekleşeceğinin altını çizerek, yaklaşık 37 bin müşterileriyle yüzde 15 pazar payına sahip olduklarını ifade etti. Binbaşgil, Türkiye'de ihracat yapan her 3 müşteriden 2'sinin Akbank ile bağı olduğu bilgisini verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.