Son Güncelleme: Cumartesi 27.12.2014
adL küresel marka oluyor
Türk markası Adil Işık, 2015'te yurtdışında % 50 büyüyecek. Şirketin yönetim kurulu başkan yardımcısı Işık, Rusya, Arabistan ve Ortadoğu'ya odaklandıklarını belirterek, "Ocakta İsviçre'de de mağaza açacağız" dedi
Moskova'nın ünlü Kızıl Meydanı'ndan Sibirya'ya, Pekin'den Suudi Arabistan'a, Polonya'dan Afrika'ya kadar pek çok yerde mağaza açan marka, yurtdışında yüzde 35 büyüdü. 2015'te ise bu oranı yüzde 50'ye çıkarmayı planlıyor.
2000 yılından itibaren mağazalaşmaya başlayan Adil Işık Group 2014'de üretimini 5.5 milyon adede çıkardı. Halen yurtiçinde 109 perakende mağazası, 220 satış noktası, yurtdışında ise 17 ülkede 69 mağazası bulunuyor.
2015'te marka yurtdışında ağırlıklı olarak Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, yurtiçinde ise Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgesinde büyüyecek.
ORTADOĞU'DA SAYI 30'A ÇIKACAK
Yeni yılda 6.5 milyon üretim hedefleyen şirket, cirosunu da yüzde 50 artırmayı planlıyor.
Üretimin yüzde 96'ını Türkiye'de yaptıklarını belirten Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zehra Işık, moda markası olarak sosyal sorumluluk projelerinde de 'ilk'lere imza attıklarını belirtiyor. Zehra Işık, hedeflerini ise şöyle sıralıyor: "2016 sonuna kadar Rusya'daki mağaza sayımızı artırmak ilk hedefimiz. Şu anda Rusya, Belarus, Gürcistan ve Azerbaycan'da toplam 39 mağazaya ulaştık.
Ortadoğu'da 20 olan mağaza sayımızı 2016 sonuna kadar 30'a çıkaracağız." Işık ile bir araya gelerek, markanın küresel serüvenini konuştuk.
'Love my Body' de üçüncü yıla giriyoruz.
Geçen yıl 11 mağazaydık, bunu 25'e çıkardık.
Hedefimizi tutturduk. 2014 planımız Türkiye'de 'Love my Body' üzerine gitmekti.
Çok memnunuz.
Yüzde 50 büyümek. Rusya'ya da çok bağlı bizim işimiz, ne olur bakacağız. 'Love my Body' olarak yüzde 100'den daha fazla büyümeyi hedefledik.
2015 sonunda Arabistan pazarına da giriyoruz. Codentry'yi aslında biz biraz adL içinde konumlandırdık, bütün enerjimizi 'Love my Body'ye verdik.
Onun için ADL içinde Codentry ürünlerini sattık. 2015'te büyük değişiklik düşünmüyoruz. Ana hedefimiz 'Love my Body'.
DUBAI'YE GİDİYOR
adL'yle Dubai'de planımız var.
Arabistan'da 10 mağazamız oldu.
Yetiştirebilirsek yılı 12 mağazayla kapatacağız. 2015'te sayıyı 20'ye kadar çıkarmayı düşünüyoruz. Yılın sonuna doğru 'Love my Body'yi de ekleyeceğiz bunlara. Rusya'da şu anda mağaza sayımız 24.
Orada bir perakende grubuyla çalışıyoruz. Adı Al Hokair. Her yıl altın marka seçiyorlar. 2015'te de bizi seçtiler. Altın marka seçtiklerine yatırım yapıyorlar. Partner grubumuzun içinde yer alan diğer markalar; Zara, Pull and Bear, Bershka, GAP, Marks& Spencer, Promod, Aldo, Mango, Topshop… Arap kadını bizim tarzımızı seviyor. Rusya, Türkiye, Arabistan'da ortak koleksiyon satıyoruz. Moda artık evrensel.
İSVİÇRE'YE MAĞAZA AÇIYORUZ
Psikolojik olarak etkiledi. Çünkü fiyatları ruble olarak artırmaları gerekiyor, biz buradan dolarla satıyoruz. "Fiyatları yüzde 30 artıralım" diye konuştuk ama bugün itibarıyla yüzde 100 artış var. Bu da tüketiciyi yoracaktır. Şu an indirim dönemi başlıyor. Ocakta beklemeye geçeceğiz. Ama fiyatlar en azından yüzde 50 artar. Ruble hedefi veren mağazalarımız, bunu dolara çevirdiğinde ciroları düşecek.
Arabistan'da şu anda bir etkilenme yok. Mağaza sayımız da ciromuz da arttı. Oradaki partnerimiz yatırım yapacağı zaman adL'ye yatırım yapacak. 20 mağaza hedefinin de üzerine çıkabiliriz. Oradaki satış ekibimizi güçlendiriyoruz. Türkiye'den yöneticilerimiz gidiyor, ayın 15-20 gününü orada geçiriyor.
Avrupa bizim için çok öncelikli bir pazar değil, bu tarafları bitirdikten sonra düşünüyorduk. Aslında ilk zamanlar Almanya denememiz oldu. Pazarı da sevmiştik ama oradaki Türk partnerimiz Türkiye'ye yerleşme kararı alınca iş yarım kaldı. İsviçre'den bir talep geldi. 9 mağazası olan bir grup bizimle temasa geçti. İtalya ve Paris'ten ürünler alıyor, mağazalarında toplayıp, bunları satıyormuş. Ama bu işin artık yürümeyeceğini görmüş. Bir markayla birlikte hareket etmeye karar vermiş. Araştırıp bizi bulmuş. Şu anda iki mağazasını adL'ye çeviriyor. Ocakta bunları açacağız. 2015'te yedi mağazasını daha adL'ye çevirmeyi planlıyor.
ÇOCUK KIYAFETİ İŞİ RİSKLİ GİRMEM
Ben bir anne olarak çocuk kıyafeti işine girmeyi bile çok riskli görüyorum, çünkü çok iyi irdelemek lazım. Ama biz Türkiye'de üretim yapıyoruz. Kumaşlarımızı test yaptırıyoruz. Bence olması gereken de bu. Gümrüklerde ürünlerin beklediğini görüyoruz. Bir sorun var ki bekliyor.
Rekabet ciddi problem. Zara Çin'den ürününü İspanya üzerinden ithal ediyor. Aynı testler daha önce uygulanmıyordu, bu yıl uygulanacağını söylüyorlar. Bunlar da rekabet açısından bizi etkileyen şeyler. Çünkü o da aslında Çin'de üretim yapıyor, ama İspanya üzerinden getirdiği için Avrupa'dan ithal edilmiş gibi oluyor.
AZERBAYCAN ÜÇÜNCÜ PAZAR
Azerbaycan pazarında büyümek istiyoruz. Orada 11 tane corner'ımız var, onları mağazaya çevirmeye çalışıyoruz. Biri ocakta çevrilecek. Mağaza olursa ciromuz da çok artacak. Azerbaycan şu anda hedeflediğimiz üçüncü pazar.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Işıkhan sendika başkanlarıyla sahaya indi
- 2 3 bin 204 konutun anahtarları teslim edildi! Depremzedeler Haziran’da yeni yuvalarında olacak
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Bandrollü ürünlere yönelik 33 bine yakın denetim yapıldı
- 5 3 Avrupa ülkesinden vize açıklaması: Türk vatandaşları için...
- 6 Bilişim Vadisi'nden Türk girişimcilere dünya sahnesi yolunda tam destek
- 7 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 8 Turizm gelirinde tarihi rekor! Bakan Ersoy: Yıl sonu hedeflerimize uyumlu ilerliyoruz
- 9 TOGG'a yeni işlem! İlk kez hayata geçirildi...
- 10 Dış ticaret açığı Mart ayında geriledi