Giriş Tarihi: 30.12.2014 09:50

30 milyon aboneye kritik çağrı

EPDK, Yargıtay'ın bu kararının emsal teşkil etmeyeceği, konuyla ilgili itiraz merciinin yargıtay değil Danıştay olduğu görüşünde.

Tüketici Hakları Derneği ise faturalarını düzenli ödeyen tüm aboneleri, kesintileri geri almak için Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurmaya çağırıyor. Süreç, bir elektrik abonesinin faturadaki kayıp Kaçak bedelini dağıtım şirketinden istemesiyle başladı.
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu yargı sürecinin sonunda son sözünü söyledi.
Elektrik faturalarındaki kayıp-kaçak bedellerinin tüketicilerden alınamayacağına hükmetti.
Şimdi Türkiye'deki 30 milyon elektrik abonesinin 2007 yılından bugüne kadar ödediği kayıp-kaçak elektrik bedelini dağıtım şirketlerinden geri alması gündemde.
Kayıp-kaçak bedeli, konutlarda elektrik faturasının yüzde10'unu oluşturuyor.
Tüketici Hakları Derneği'nin hesabına göre bu miktar yıllık 85 lira, 10 yıl olarak hesaplandığında da yaklaşık bin liraya denk geliyor.
30 milyon abonenin dava açması durumunda Yargıtay'a milyonlarca dava dosyasının gelebileceği belirtiliyor.
Çünkü, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu, Yargıtay kararının emsal teşkil etmediği, konunun idari bir dava olması nedeniyle Yargıtay'ın değil Danıştay'ın karar vermesi gerektiğini savunuyor.
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, kayıp kaçak bedelini faturayı oluşturan kalemler içinde gösterecek bir yasa hazırlığı olduğunu açıklamıştı.
Bu durumda davaların önü kesilecek.
Ancak Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, tüketicinin zarara uğratılmaması için, hükümete ve EPDK'ya çağrı yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.