Cuma 02.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 02.01.2015 12:25

Aralık ayı zam şampiyonu salatalık oldu

İstanbul’da Aralık ayında fiyatı en çok artan ürün salatalık olurken, en çok fiyat düşüşü de karnabaharda yaşandı.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) verilerine göre, mevsimsel nedenlerden dolayı ürün azalması yaşanan salatalık yüzde 36.36 ile Aralık ayının zam şampiyonu olurken, ikinciliği yüzde 26.86 zam ile taze fasulye, üçüncülüğü de yüzde 26.02 ile yaş üzüm aldı. Buna karşılık, karnabahar yüzde 26.66 ile Aralık ayında fiyatı en fazla azalış gösteren ürün oldu. Karnabaharı yüzde 22.98 ucuzlayan limon ve yüzde 12.85 ucuzlayan portakal izledi.
FİYATI ARTANLAR (%)
Salatalık 36.36
Taze Fasulye 26.86
Yas Üzüm 26.02
Balık 15.47
Yesil Soğan 13.33
Kabak 7.33
Domates 6.34
Kakolu Fındıklı Bar 8.12
Salça 5.08
Ceviz 3.87
Fındık 3.79
Bal 3.77
Sucuk 3.50
Mercimek 3.39
Kuru Üzüm 3.02
FİYATI DÜŞENLER (%)
Karnabahar -26.66
Limon -22.98
Portakal -12.85
Turp -11.53
Fuel Oil -10.10
Maydonoz -8.79
Pırasa -8.68
Mandalina -7.22
Benzin -7.02
Gazyağı -6.63
Elma -6.53
Kıvırcık Salata -6.52
Ispanak -6.16
Armut -6.57
2014 ENFLASYONU ÇİFT HANEDE
İstanbul Ticaret Odası'nın dün açıkladığı verilere göre, perakende ve toptan fiyat endekslerine göre 2014 yılında enflasyon çift haneli olarak gerçekleşti.
İTO İstanbul Ücretliler Geçinme Endeksi verilerine göre, İstanbul'da Aralık ayında perakende fiyatlar yüzde 0.17 arttı ve yıllık enflasyon yüzde 11.14 düzeyine çıktı. İTO Ücretliler Geçinme Endeksi'ndeki 2013 yılı artışı ise yüzde 7.04 düzeyindeydi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.