Karşılaştırmalı reklam dönemi
Gümrük Bakanlığı, karşılaştırmalı reklamın önünü açıyor. Buna göre şirketler, rakibinin ismini kullanarak 'Biz daha iyiyiz' mesajı verebilecek
HAKARETE PARA CEZASI
Rakip firmanın ürününün ismi reklamda kullanılırken, hakaret ve karalama olmayacak. Böyle bir durumda 200 bin TL'yi bulan ceza kesilecek. Geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'ye sunumu yapılan yönetmelik, birkaç gün içinde Başbakanlık'a gönderilecek. Onay aldıktan sonra bu ay sonunda yürürlüğe girmesi bekleniyor.
TÜKETİCİ KAZANACAK
Yeni düzenlemeyle firmalar kendisine ait ürün ile ilgili çektiği reklamda rakip firmanın ürününün ismini ve fotoğrafını gösterebilecek. Böylece, karşılaştırma yöntemiyle vatandaşın daha iyi bilgilendirilmesi olacak. Yeni uygulamada cezalar da belirlendi. Yönetmeliğe aykırı durumlarda reklam, ülke genelinde yayın yapan bir televizyon aracılığıyla yapılırsa 200 bin, internette gerçekleşirse 50 bin, SMS'le olursa 25 bin lira ceza kesilecek.
BANKALAR KAPSAMDA
Yeni reklam yönetmeliğinin, banka reklamlarını da kapsaması bekleniyor. Buna göre, reklam veren banka, rakibiyle karşılaştırma yaparak şube sayısı, verilen krediler veya büyüklük gibi kriterler üzerinden karşılaştırma yapabilecek.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Bunu yapan işten çıkartılabilir! İşyerindeki maillere dikkat: Yüksek Mahkeme kararını verdi...
- 2 İGA Güvenlik dünyada birçok hava yolu şirketiyle işbirliği yapıyor
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Bakan Şimşek'ten cari açık değerlendirmesi
- 5 Enerjide yeni strateji İstanbul’da çizilecek! Turkuvaz Medya'nın düzenleyeceği zirveye Başkan Erdoğan da katılacak
- 6 Turkcell, telekomünikasyonun devlerini İstanbul’da buluşturdu
- 7 Açık iş sayısı arttı
- 8 Yaralar sarılıyor! Bakan Kurum açıkladı: Ebrar Sitesi'nin yerine yapılan güvenli, konforlu konutlar tamamlandı
- 9 Toplanan inek sütü miktarı şubatta 857 bin 821 ton oldu
- 10 Ödemeler Dengesi verileri açıklandı