Karşılaştırmalı reklam dönemi
Gümrük Bakanlığı, karşılaştırmalı reklamın önünü açıyor. Buna göre şirketler, rakibinin ismini kullanarak 'Biz daha iyiyiz' mesajı verebilecek
HAKARETE PARA CEZASI
Rakip firmanın ürününün ismi reklamda kullanılırken, hakaret ve karalama olmayacak. Böyle bir durumda 200 bin TL'yi bulan ceza kesilecek. Geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'ye sunumu yapılan yönetmelik, birkaç gün içinde Başbakanlık'a gönderilecek. Onay aldıktan sonra bu ay sonunda yürürlüğe girmesi bekleniyor.
TÜKETİCİ KAZANACAK
Yeni düzenlemeyle firmalar kendisine ait ürün ile ilgili çektiği reklamda rakip firmanın ürününün ismini ve fotoğrafını gösterebilecek. Böylece, karşılaştırma yöntemiyle vatandaşın daha iyi bilgilendirilmesi olacak. Yeni uygulamada cezalar da belirlendi. Yönetmeliğe aykırı durumlarda reklam, ülke genelinde yayın yapan bir televizyon aracılığıyla yapılırsa 200 bin, internette gerçekleşirse 50 bin, SMS'le olursa 25 bin lira ceza kesilecek.
BANKALAR KAPSAMDA
Yeni reklam yönetmeliğinin, banka reklamlarını da kapsaması bekleniyor. Buna göre, reklam veren banka, rakibiyle karşılaştırma yaparak şube sayısı, verilen krediler veya büyüklük gibi kriterler üzerinden karşılaştırma yapabilecek.
EN SON HABERLER
- 1 SDN Summit 2024 İstanbul'da gerçekleştirildi
- 2 İstanbul'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Bakan Kacır: KOSGEB şehir şehir gezecek ve girişimci seçmelerine başlayacak
- 5 SMMM'de takvim belli oldu! Resmi Gazete yayımlandı!
- 6 SON DAKİKA: Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 7 Bakan Uraloğlu'dan Sivas-İstanbul YHT seferleri açıklaması
- 8 Bakan Şimşek: KDV artışı yapılmadı! Gıdada istismara geçit verilmeyecek
- 9 TESK Başkanı'ndan düğün sezonu açıklaması: 500 milyar TL'lik katkı...
- 10 Bakan Yumaklı: Etlik Veteriner Enstitüsü'nde yıllık 700 bin test ve analiz yapılıyor