Cumartesi 03.01.2015

Karşılaştırmalı reklam dönemi

Gümrük Bakanlığı, karşılaştırmalı reklamın önünü açıyor. Buna göre şirketler, rakibinin ismini kullanarak 'Biz daha iyiyiz' mesajı verebilecek

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, reklam sektörünü değiştirecek adımı atıyor. Reklam Kurulu, "karşılaştırmalı reklam" dönemi için son hazırlıklarına başladı. Bu ay sonunda yürürlüğe girmesi beklenen düzenlemeyle, artık firmalar, ürünlerinin reklamını yaparken, rakip firmanın logosunu, ismini, fotoğrafını ve bilgilerini açıkça kullanabilecek.
HAKARETE PARA CEZASI

Rakip firmanın ürününün ismi reklamda kullanılırken, hakaret ve karalama olmayacak. Böyle bir durumda 200 bin TL'yi bulan ceza kesilecek. Geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli'ye sunumu yapılan yönetmelik, birkaç gün içinde Başbakanlık'a gönderilecek. Onay aldıktan sonra bu ay sonunda yürürlüğe girmesi bekleniyor.
TÜKETİCİ KAZANACAK

Yeni düzenlemeyle firmalar kendisine ait ürün ile ilgili çektiği reklamda rakip firmanın ürününün ismini ve fotoğrafını gösterebilecek. Böylece, karşılaştırma yöntemiyle vatandaşın daha iyi bilgilendirilmesi olacak. Yeni uygulamada cezalar da belirlendi. Yönetmeliğe aykırı durumlarda reklam, ülke genelinde yayın yapan bir televizyon aracılığıyla yapılırsa 200 bin, internette gerçekleşirse 50 bin, SMS'le olursa 25 bin lira ceza kesilecek.
BANKALAR KAPSAMDA
Yeni reklam yönetmeliğinin, banka reklamlarını da kapsaması bekleniyor. Buna göre, reklam veren banka, rakibiyle karşılaştırma yaparak şube sayısı, verilen krediler veya büyüklük gibi kriterler üzerinden karşılaştırma yapabilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.