Cumartesi 03.01.2015

Otomatik BES'le her yıl 1 milyar tasarruf

Bireysel Emeklilik Sistemi'ne (BES) otomatik katılım uygulamasının hayata geçirilmesi durumunda, yeni işe başlayacakların gelirleri üzerinden yaratılacak tasarrufun yıllık en az 1 milyar lira olması bekleniyor. Öncelikli Dönüşüm Programları Eylem Planları kapsamında hayata geçirilmesini planlanan yeni işe başlayanların BES'e otomatik katılımını öngören sistem, gözleri buradan elde edilecek tasarrufa yöneltti. Emeklilik Gözetim Merkezi (EGM) verilerine göre BES'teki katılımcı sayısı geçen yıl sonundan 19 Aralık 2014'e kadar olan dönemde 880 bin 735 kişi artarak 5 milyon 33 bin 790'a ulaştı. Aynı dönemde katılımcıların fon tutarı 9 milyar 57 milyon 758 bin lira artışla 34 milyar 203 milyon 477 bin liraya çıktı. Son bir yılda kişi başına ortalama yıllık tasarruf da 10 bin 284 lira olarak hesaplandı. Eylem planına göre otomatik katılım sistemi, yeni işe başlayan bir çalışan adına otomatik olarak emeklilik hesabı açılması ve ilk aydan başlayarak maaşından otomatik katkı payı kesintisi yapılmasına dayanıyor.
YATIRIMCILARA YERLİ FİNANSMAN SAĞLANACAK
Emeklilik Gözetim Merkezi (EGM) Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Bostan, BES'in bireysel tasarrufları ekonomiye aktarmada önemli işleve sahip olduğunu söyledi. Bostan, sistemde toplanan tasarrufların uzun vadeli fon birikimi ve yatırımcılara yerli finansman kaynağı oluşturduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.