Pazar 04.01.2015

Limit kalktı Rus alıcı yağdı

Zor günler yaşayan Rus ve Ukraynalı tekstil alım grupları Antalya'daki Dosso Dossi Fashion Show'a limit avantajıyla katılacak. Organizasyonun patronu Hikmet Eraslan, "5 bin olan katılım 8 bine çıkabilir. Bu, Türk şirketlerine ilaç olacak" dedi

Rublenin dolar karşısında aşırı değer kaybı, Rusya ile ekonomik ilişkilerini geliştirmeye çalışan Türkiye'de, birçok sektörü olumsuz etkiledi. 1990'lardan bu yana sırtını Rusya'ya dayayan ve son gelişmelerle zarar gören tekstil sektörünün umudu 8-13 Ocak arasında Antalya'da düzenlenecek Dosso Dossi Fashion Show'da. Organizasyon hem Türk hem de Rus ve Ukraynalı alım grupları için bir avantaj taşıyor. Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, Rus ve Ukraynalılara uygulanan "minimum 15 bin dolarlık alım garantisi" kriterini bu kez kaldırdıklarını belirtti. Eraslan, "Bu indirim Rus ve Ukraynalı tekstil alıcılarını psikolojik olarak rahatlattı. Bu yıl gelecek müşteri sayısının iki kat artmasını bekliyoruz" dedi.
Dolar-ruble savaşının etkileri nasıl azaltılabilir?
Her organizasyonumuza 30 ülkeden yaklaşık 5 bin tekstil alıcısı geliyor ve bunların ağırlığını Rus ve Ukraynalılar oluşturuyor. Diğer önemli bir kesim de aynı coğrafyada rubleyle alışveriş yapan ülkeler. Rublenin dolar karşısındaki aşırı değer kaybı, Türk tekstilcilerini de tedirgin etti. Bu duruma çare olması için ocak organizasyonumuza özel Rus ve Ukraynalı alıcılar için "limitleri" kaldırdık. Kısa sürede beklediğimiz reaksiyonu da aldık. Teşekkür mesajlarının yanında katılım sinyalleri de arttı. 8 bin katılımcı bekliyorum. Bu, sektöre ilaç olacak.
Bunu ilk kez mi yapıyorsunuz?
Hayır. Rusya ile Ukraynalılar arasındaki olaylar malum. Ukraynalı konuklarımız için, Haziran 2014'teki etkinliğimizin şartnamesine özel maddeler koymuştuk. 15 bin dolarlık alışveriş garantisi şartını yarıya indirip, toplam alışverişlerinde yüzde 5'lik bir iskonto uygulamıştık. Ayrıca, alınan kaporalarda da yüzde 50'lik bir indirim yapmıştık. Ukrayna'dan gelen tüm konuklarımız, üst segmentteki otellerde misafir edildi. Etkinliğimize katılan yaklaşık bin Ukraynalı konuğumuz bu jest karşısında çok duygulandı ve aramızdaki dostluk daha da güçlendi.
Bu organizasyondan Antalya ne kazanıyor?
Amacımız, turizm ve tatil cenneti olan Antalya'yı bir moda şehri yapmak. Türk tekstil markalarının ürünlerini buraya getirip dünyaya pazarlamalarını istiyoruz. Misyonumuz olan 'Türk tekstilini dünyaya pazarlamak' için hiçbir masraftan kaçınmıyoruz. Burada şirketler bir haftada 1 milyon adet, yaklaşık 40 milyon dolarlık tekstil ürünü satın alıyor. 4 milyon dolara mal olan organizasyonda 50 defilede 200 manken görev yapıyor. Sadece bu organizasyona üretim yapan 10'larca marka var. Bu sayede yaklaşık 30 bin tekstil işçisine istihdam sağlıyoruz.

200 ŞEHİRDEN ALICI GELİYOR
Dosso Dossi Fashion Show'un 10 yılda geldiği nokta nedir?

Dünyanın en büyük 5'inci tekstil üretim hacmine sahip Türkiye'nin en büyük organizasyonuyuz. Bu organizasyon için hazır giyim başta olmak üzere Türk tekstil ürünlerini 30 ülkedeki 200 şehirden gelen binlerce alıcıya pazarlıyoruz. "İş tatili" konseptiyle yılda iki kez Antalya'ya getirdiğimiz tekstil alım grupları, Yargıtay tarafından da "özgün bir iş fikri" olarak onaylanan Dosso Dossi Fashion Show'da hem tatil hem de alışveriş yapıyorlar. 2005'te 11 firma ve 45 alıcıyla bu işe başladık. Bugün 150 firma ve yaklaşık 5 bin alıcıya ulaştık. Antalya Expo Center'da Laleli, Merter, Osmanbey ve Çağlayan ağırlıklı olmak üzere tekstil üreticilerini binlerce alıcıyla bir araya getiriyoruz.

TÜRKİYE'NİN TANITIMINA KATKI SAĞLIYORUZ

Dosso Dossi Fashion Show'un farkı nedir?
Dosso Dossi Fashion Show'un "pazarlama icadı"ndan sonra Türkiye'deki fuarcılık anlamını yitirdi. Fuarcılar müşteri bulamaz oldu. Çünkü yıllardır ceketi ters giymişlerdi. Biz yenilikçi satış metoduyla Türk tekstilinin pazarlama ve markalaşma konusundaki en büyük umudu olabiliriz. Ayrıca dünyaca ünlü top modelleri de getirerek Türkiye'nin, Antalya'nın tanıtımını da yapıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.