Pazartesi 05.01.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 05.01.2015

İhracatta sıçrama yapacağız

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, 2015'te Orta Vadeli Program hedefi olan 173 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşılacağını ve büyük bir sıçrama yapılacağını belirtti. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ve tüm birliklerin başkanları ile "2014 İhracat ve Ekonomi Değerlendirme ve Genişletilmiş Başkanlar Kurulu Toplantısı"nda konuşan Zeybekci, Türkiye'nin yıllık ihracatında yaşanan yüzde 4'lük büyümenin, etraftaki gelişmeler göz önüne alındığında takdire şayan olduğunu söyledi. Zeybekci, Avrupa'nın hala istikrarlı büyümeye kavuşamadığını aktardı ve "Rusya'yla şu an da hükümetlerarası diyaloğumuz çok üst seviyede. Almış olduğumuz kararlarla, ilk çeyrek içinde Rusya ile olan ticaretin önündeki tüm teknik engelleri kaldırmak gibi bir çalışmamız var" dedi. ABD ekonomisinin Avrupa'ya kıyasla oldukça iyi durumda olduğunu dile getiren Zeybekci, yükselen ekonomilerde büyüme oranlarının ise gittikçe düştüğüne işaret etti.
RUSYA İLE YENİ DÖNEM
Zeybekci, konuşmasında petrol ve emtia fiyatlarında yaşanan düşüşe de değindi. "Türkiye'nin toplam maliyet kalemlerinin en önemlilerinden bir tanesi olan enerji fiyatlarında 2015 yılında olumlu bir süreç yaşayacağımızı tahmin ediyoruz" diyen Zeybekci, "2014 yılında petrol fiyatlarında yüzde 50'ye yakın bir düşüş yaşandı ve 2015 yılında Rusya ekonomisinin yüzde 5-6 civarında küçüleceği öngörülüyor. İhracatçılarımızın, yatırımcılarımızın, müteahhitlerimizin 2015 yılında Rusya'da mevzi kaybetmesini engellemek ve iki ülke ticaretini serbestleştirmek için çok önemli adımlar atıyoruz. Rusya'daki krizin ülkemiz ekonomisindeki etkilerini minimuma indirmek için de önemli çalışmalar yapıyoruz" diye konuştu.
AB KÜÇÜLÜRKEN İHRACATIMIZI ARTIRDIK
Avrupa Birliği'ne (AB) yapılan ihracata da işaret eden Zeybekci, "AB toplamda ithalatını yüzde 1 seviyesinde artırırken, büyümesi sıfır seviyelerinde devam ederken, 2014 yılı ihracatımızda AB'ye olan ihracatımızı yüzde 11'ler seviyesinde, Almanya'ya yüzde 14 seviyesinde artırdık" dedi. Dünyada farklı bir tüketim alışkanlığının söz konusu olduğu yorumunda bulunan Zeybekci, ithalatçı ülkelerin tüketim ve satın alma alışkanlıklarında önemli değişikliklere gittiğini, artık bu ülkelerin stok riskine girmek, stok maliyetlerine katlanmak istemediklerini anlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.