Pazartesi 05.01.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 05.01.2015

Otomotiv kadınlara emanet

Erkeklerin egemen olduğu otomotiv sektöründe, kadın yöneticilerin sayısı hızla artıyor. Kadınlar üst mevkilere tırmanıp, aktif rol alarak, Türk otomotiv sektörünü geleceğe hazırlıyor

Otomotivde taşlar yerinden oynadı. Sektörün zirvesindeki kadın yöneticilerin sayısı hızla artmaya, başladı. Böylece otomotivin erkek egemen bir sektör olduğu yargısı günümüzde geçerliliğini yitirdi. Artık, otomotiv dünyasında sadece erkeklerin sözü geçmiyor. Sayıları giderek artan kadın yöneticiler Türk otomotivini geleceğe hazırlıyor. Milyon dolarlık bütçeleri idare ediyorlar. Bugün, BMW, Kia, Opel, Seat ve Volvo gibi dev markaların zirvesinde kadın yöneticiler görev yapıyor. Son olarak Hyundai Assan da genel müdür yardımcılığı için bir kadın yöneticiyi seçti.
HYUNDAI ASSAN: 1995'ten bu yana otomotiv sektöründe çalışan Yeşim Gökpınar, Hyundai Assan Genel Müdür Yardımcısı oldu. Gökpınar, daha önce Chevrolet Türkiye'nin Pazarlama Müdürü olarak görev yaptı.
SEAT: Tilbe Polat Düğencioğlu, Audi, Bentley, Lamborghini, Seat markasında çalıştı. Düğencioğlu şimdi Seat'ın Pazarlama Müdürü koltuğunda oturuyor. Seat'taki bir başka kadın yönetici Didem Altuğlu Öztaş, 16 yıldır otomotiv sektörünün içinde... Öztaş, bugün Doğuş Otomotiv'de Seat Satış Müdürü olarak görev yapıyor.
KIA: Ayşe Ertunç, Anadolu Grubu'nun şirketlerinden Çelik Motor'da Kia, Çelik Motor Filo, Garenta ve ikinci yeni markalarının pazarlamasının başında bulunuyor.
OPEL: Sibel Yener Palandüz, sektörün en deneyimli isimlerinden... 1998'den bu yana otomotiv sektöründe çalışan Palandüz, Opel Türkiye Pazarlama Müdürü olarak görev yapıyor.
BMW: Otomotivde kadın yöneticilere kapılarını açan ilk şirketlerden biri olan Borusan Otomotiv, bu geleneğini devam ettiriyor. 16 yıldır otomotiv sektöründe çalışan Aslı Kayadeniz, BMW Pazarlama İletişimi Müdürü olarak görev yapıyor.
VOLVO: 2001'de Volvo Car Türkiye'de çalışmaya başlayan Ebru Ekşi Akınoğlu, bugün görevine markanın Pazarlama Direktörü olarak devam ediyor.
DÜNYA DEVİ GM'NİN TEPESİNDE
Sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada kadın yöneticilerin sayısında artış var. Son olarak Amerikan otomotiv devi General Motors'un zirvesine bir kadın yönetici oturdu. Mary Barra, General Motors'un direksiyonuna geçerek küresel otomotiv sektöründeki ilk kadın CEO oldu. Bu otomotiv dünyasındaki büyük değişimin en önemli göstergesi. Ama yönetimini kadınlara emanet eden markalar GM ile sınırlı değil. Hyundai, Toyota, Ford, Daimler-Smart gibi birçok markanın üst düzeyinde kadın yöneticiler çalışıyor.
JEEP RENEGADE GÜVENLİKTE 5 YILDIZ
Jeep markasının küçük SUV segmentinde yer alan modeli Renegade, Euro NCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinde 5 Yıldız ile ödüllendirildi. Renegade, Euro NCAP testlerinde toplamda 100 üzerinden 80 puan elde ederek, en yüksek skora ulaştı.
500 BİNİNCİ OCTAVİA YOLLARA ÇIKTI
Yeni jenerasyon Skdoda Octavia'nın 500 binincisi banttan çıktı. Mlada Boleslav fabrikasında üretilen bu otomobil, beyaz renkli bir Octavia GreenLine oldu. İlk olarak 1996'da üretilen Octavia modelinin, 2005 yılında ikinci jenerasyonu piyasaya çıktı. Şu anda yaklaşık 20 yıllık geçmişe sahip olan model, bir anlamda Skoda'nın hızlı çıkışını simgeliyor. 1996'dan bu yana yaklaşık 4.5 milyon Octavia satıldı ve bu rakam Skoda markasının tüm zamanlardaki satışlarının yüzde 40'ını kapsıyor.
İKİNCİ ELİN LİDERİ OLDU
Otomotiv, ikinci el araç satışında da 2014'ün lideri oldu. Otokoç, yılı 20 bin satışla kapattı. Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir, ikinci el araçlarda da en çok tercih edilen markalardan biri olduklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.