Salı 06.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 06.01.2015 09:30

Geleceği tehlikede olan meslekler

Bilgisayarlaşma ile birlikte bir çok meslek grubu gelecekte etkinliğini yiterecek. Önümüzdeki yıllarda teknolojik gelişmeler sonucunda en çok tezgahtar, emlakçı ve muhasebeciler, yaşanan değişim sonucu işini kaybetme riski taşıyor.

Dünyada yaşanan teknolojik gelişmelerle birlikte iş gücünde faaliyet gösteren işçilerin önümüzdeki yıllarda işsiz kalma riski de tartışma konusu oldu. En son 'kahin ekonomist' olarak da tanınan dünyaca ünlü ekonomist Nouriel Roubini, dünyada üçüncü sanayi devrimiyle birlikte özellikle beyaz yakalı işçilerin önümüzdeki yıllarda işini kaybetme riski ile karşı karşıya kalacaklarını belirtmişti.

HANGİ MESLEKLER GEREKSİZLEŞECEK

En son olarak The Economist dergisi önümüzdeki 20 yıl içinde 'bilgisayarlaşma'nın hangi mesleklerin gereksizleşeceğini yazdı. The Economist'in tablosuna göre, önümüzdeki yıllarda bilgisayarlaşma sonucunda telefonla pazarlama ve satış yapan kişiler, muhasebeciler, mağaza çalışanları ve emlak şirketlerinde çalışanları yaşanan bu teknolojik süreçte en fazla olumsuz yönde etkilenecek meslek grupları olarak belirtildi. Yaratıcılığa odaklı veya doktorluk gibi meslekler ise yaşanan bilgisayarlaşma sürecinden en az etkilencek iş grupları olarak yorumlanıyor. The Economist'in verdiği tabloya göre, bin bilgisayarın perakende sektöründe etkin olarak kullanılması 990 kişinin bu sektörde işini kaybetmesine neden olacakken bu oranın diş doktoru, atlet eğitimcisi, din adamı, kimya mühendisleri gibi meslek gruplarında oldukça düşük olması dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.