Salı 06.01.2015 00:00

Lütfi Elvan: Halkımız uçmayı sevdi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türk havacılığının 2014 yılı verilerini açıkladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, yolcu, uçak ve yük trafiğinde istikrarlı artışın 2014 yılında da devam ettiğini ve ortaya çıkan rakamların, havayolunun halkın yolu haline geldiğini bir kez daha gösterdiğini ifade eden Elvan, 2015 yılında da aynı azim ve kararlılıkla çalışacaklarını ve kendi rekorlarını kırmaya devam edeceklerini belirtti.
Bakan Elvan, ''Türkiye genelinde havalimanlarından 2014 yılında hizmet alan havayolu yolcu sayısı 166 milyonu, uçak trafiği ise 1,6 milyonu geçti. Aralık ayında havalimanlarında 11 milyon yolcuya hizmet verildi'' şeklinde konuştu.
DHMİ Genel Müdürlüğü'nün 2014 yılı verilerine göre önemli artışların yaşandığına dikkati çeken Elvan, 2014 yılı Aralık ayı itibariyle havalimanları toplam uçak trafiğinin; bir önceki yılın Aralık ayına göre, iç hatlarda yüzde 8,2 artışla 56 bin761, dış hatlarda yüzde 9,4 artışla 36 bin 213 olmak üzere toplamda yüzde 8,6 artışla 92 bin 974 olduğunu belirtti.
Havacılığın her alanında ibrenin yukarı doğru olduğunu kaydeden Elvan, Türkiye hava sahasından Aralık ayında yüzde 21,4 artış ile 26 bin 647 üstgeçiş (overflight) trafiği gerçekleştiğini ve böylece 2014 yılı Aralık ayında hizmet verilen uçak sayısının yüzde 11 artış ile 119 bin 621 olduğunu söyledi.

HAVALİMANI YOLCULUĞU YÜZDE13,2 ARTTI

Aralık 2014 itibariyle, havalimanlarında (direkt transit dâhil) toplam 10 milyon 908 bin 892 yolcuya hizmet verildiğini hatırlatan Elvan, ''toplam yolcu sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 13,2 arttı. Aralık ayında iç hat yolcu sayısı yüzde 13,3 artışla 6 milyon 664 bin 364, dış hat yolcu sayısı yüzde 13,2 artışla 4 milyon 244 bin 528 oldu'' dedi.
Havacılıktaki büyümenin yolcu sayısıyla sınırlı olmadığını ifade eden Elvan, yük taşımacılığında da dikkat çekici artışların yaşandığını belirtti.
Bakan Elvan, yük taşımacılığının 2014 Aralık ayında yüzde 7 artışla 194 bin 416 ton olarak gerçekleştiğini, 2014 yıl sonu yük (Kargo+Posta+Bagaj) trafiğinin ise yüzde 10,4 artışla 2 milyon 866 bin 192 tona ulaştığını vurguladı.

''HALKIMIZ UÇMAYI SEVDİ"

Uzun yıllar dış hat yolcu sayısının altında gerçekleşen iç hat yolcu sayısının, 2014'te ilk kez Türkiye Nüfusunu geçtiğini hatırlatan Elvan, ''12 yıl öncesinde 67 milyona yaklaşan Türkiye nüfusu başına havayolu ile seyahat sıklığı 0,13 iken, iç hat yolcu taşımacılığına olan talebin kesintisiz büyümesi sonucunda, 2014 yılında Türkiye nüfusu başına havayolu ile seyahat sıklığı 1,1 oldu. Diğer bir ifadeyle, havayolu ile seyahati seçen toplam iç hat yolcu sayısı 77 Milyonluk Türkiye nüfusunun 8,6 milyon üzerine çıkarak 85,6 milyona ulaştı'' dedi.

TURİZM SEYAHATLERİNDE HAVAYOLU TERCİH EDİLDİ

Turizm ağırlıklı illerdeki havalimanlarında yaz sezonunda büyük yoğunluk yaşandığına dikkati çeken Lütfi Elvan, 2014 yılında İstanbul Atatürk ve Antalya Havalimanlarında üst üste rekorlar kırıldığını kaydetti.
Türkiye genelinde 80 milyon 360 bin 476 dış hat yolcu trafiğinin gerçekleştiğini anlatan Elvan, yoğunluğun zirveye ulaştığı Antalya Havalimanı dış hat yolcularının yüzde 28'ini, İzmir ve Muğla illeri Havalimanları ise yüzde 10'unu karşıladığını belirtti.
Bakan Elvan, 2014 yılında Türkiye geneli dış hat yolcu trafiğinin yüzde 48'i ise, turizm ağırlıklı illere yolcu transferi de yapan İstanbul Atatürk Havalimanında gerçekleştiğine dikkati çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.