Çarşamba 07.01.2015

2014'te havalandık

Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, 2014 yılında havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısının 166 milyonu, uçak trafiğinin ise 1.6 milyonu geçtiğini ve tüm zamanların rekorunun kırıldığını açıkladı. Bir önceki yılın sonunda tüm uçak trafiği 1.2 milyon ve yolcu sayısı 150 milyon olarak gerçekleşmişti. Elvan yaptığı yazılı açıklamada, yolcu, uçak ve yük trafiğinde istikrarlı artışın 2014 yılında da devam ettiğini belirterek, "Türkiye genelinde havalimanlarından 2014 yılında hizmet alan havayolu yolcu sayısı 166 milyonu, uçak trafiği ise 1.6 milyonu geçti. Aralık ayında havalimanlarında 11 milyon yolcuya hizmet verildi" dedi.
İÇ HATTA NÜFUS GEÇİLDİ
Uzun yıllar dış hat yolcu sayısının altında gerçekleşen iç hat yolcu sayısının, 2014'te ilk kez Türkiye nüfusunu geçtiğini hatırlatan Bakan Elvan, "Bundan 12 yıl önce, 67 milyona yaklaşan Türkiye nüfusu başına havayolu ile seyahat sıklığı 0.13 iken, iç hat yolcu taşımacılığına olan talebin kesintisiz büyümesi sonucunda, 2014 yılında Türkiye nüfusu başına havayolu ile seyahat sıklığı 1.1 oldu. Toplam iç hat yolcu sayısı 77 milyonluk Türkiye nüfusunun 8.6 milyon üzerine çıkarak 85.6 milyona ulaştı" diye konuştu. Bakan Lütfü Elvan, aralık ayı itibarıyla havalimanları toplam uçak trafiğinin bir önceki yılın aralık ayına göre, iç hatlarda yüzde 8.2 artışla 56 bin 761, dış hatlarda yüzde 9.4 artışla 36 bin 213 olmak üzere toplamda yüzde 8.6 artışla 92 bin 974 olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.