Cumartesi 10.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 10.01.2015 11:50

Türkiye Asya-Pasifik Bölgesi’nin en güçlüsü oldu

100 milyon dolar yatırımla Endonezya’da ikinci fabrikasını açan Kordsa Global, Asya-Pasifik Bölgesi’nde sektörün en güçlü oyuncusu oldu.

41'inci yılını kutlayan Kordsa Global, 100 milyon dolar yatırımla Endonezya'da ikinci lastik kord bezi ve polyester iplik fabrikasını hizmete açarak, grubun yurt dışındaki en büyük yatırımına imza attı. 2007'den bu yana Endonezya'da IndoKordsa şirketiyle faaliyet gösteren şirket, yeni yatırımıyla Asya-Pasifik Bölgesi'nde sektörünün en güçlü oyuncusu haline geldi. Java Adası'nın batı sahilinde yer alan Bogor-Citeureup'taki fabrikanın açılışında konuşan Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, 41 yıllık şirketleri için bu açılışın çok anlamlı olduğunu belirterek, 1973'ten beri çıktıkları bu yolda yeni başarıları ve yeni açılımlarla, Kordsa Global'in sadece ticari değil teknolojik olarak da sektör lideri olmasından gurur duyduklarını anlattı.

"YATIRIMLAR SÜRECEK"

Endonezya'da kendilerini güvende hissettiklerini anlatan Sabancı, şunları söyledi: "7 yıldır buradayız. Bugüne kadar 200 milyon dolardan fazla yatırım yaptık. Asya pazarına ve bu bölgenin potansiyeline inanıyoruz. Kordsa Global olarak sektörümüzün lideriyiz. İleri teknolojilere yatırım yapıyoruz. Müşterilerimizi takip ediyoruz. Müşterilerimizin varlığı bizim verimliliğimizi artırıyor. Kordsa Global'in değerlerini gittiğimiz her yere taşıyoruz. Burada da mükemmel bir üretim tesisi görüyoruz." Asya'da büyüdüklerini kaydeden Sabancı "Asya'ya güç veriyoruz ve en önemlisi müşterilerimize güç katıyoruz. Her anlamıyla, üreticinin yanında olmamız başarımızın anahtarıdır. 1992'de ilk yatırımımızı Mısır'da yaptık. Orası bize güvence ve güç verdi. Yatırımlarımız devam edecek" dedi. Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun ise "Endonezya yatırımı, Kordsa Global'in uzun vadeli büyüme stratejisinde önemli bir dönüm noktası" diye konuştu. Kordsa Global CEO'su Cenk Alper de "Müşterilerimizin ihtiyaçlarına kesintisiz cevap vermeye devam edeceğiz" dedi.
Güler Sabancı, polyesterde dünyada ilk, naylonda 3'üncü sırada olduklarını söyledi. İnovasyonun önemine vurgu yapan Güler Sabancı, şunları söyledi: "Beton takviye lifi olan kratos önem verdiğimiz bir ürün. Hammaddesi naylon olduğu için üründe çatlama olmuyor. Diğer alternatif ürünlere göre üstün bir teknoloji esneme kabiliyeti yüksek ve paslanmıyor. İşçilik maliyetlerini de yüzde 30 düşürüyor. Tünel, havaalanı, liman gibi mekanlarda kullanılacak betonlar için ideal. Artık 3-5 yıl sonra sadece lastik konuşulmayacak. Bu nedenle yeni ürün inovasyon yolculuğu devam etmeli."

TÜRKİYE'NİN İLK GLOBAL ŞİRKETİ

Kordsa Global'in Türkiye'nin gerçek anlamda ilk global şirketi olduğunu belirten Sabancı, 8 ülkede bulunan 10 üretim tesisimiz ile 5 kıtaya yayılmış durumda olduklarını anlattı. Sabancı "Ciromuzun yüzde 60'ı gelişmekte olan pazarlardan geliyor. Hindistan'ı da bir ara düşündük. Hatta gidip-geldik ama olmadı. Ama her yerde olamayız bunu biliyoruz. Endonezya ciromuz 200 milyon dolar seviyesinde. Yeni tesisle birlikte bu rakam 300 milyon doları geçecek" dedi. Güler Sabancı, Sabancı Holding'in vizyoner hedeflerinin uluslararası olmaya ve teknoloji ile büyümeye odaklandığını vurguladı. Bunun bir yolculuk olduğunu anlatan Sabancı "Bu yolculuğun kahramanları var. Hepsine teşekkür ediyorum. Onlardan kompozitte bir liderlik bekliyorum şimdi. İnovasyon çok önemli. 90'lı yıllarda Türkiye için kapasite yolculuğu ne idiyse bugün de inovasyon yolculuğu aynı. Her dönemin zorluklarını yenmek için hiç bitmeyen bir yolculuk yapmak gerekiyor" dedi.

SAKIP SABANCI 100 $ BOZDURURDU

Güler Sabancı, Sabancı Holding'in kurucusu merhum işadamı Sakıp Sabancı'yla ilgili bir anektodu da paylaştı: "Sakıp Amcam gittiği ülkenin para birimini ve değerini öğrenmek için mutlaka havalimanında 100 dolar bozdururdu"