Pazar 11.01.2015

'1 milyar dolarlık bilgi sattık'

Bakan Fikri Işık, Türkiye'nin 2014'te 1 milyar dolarlık bilgi ihraç ettiğini söyledi. Işık, "2015'te bunu aşacağız" dedi

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Türkiye'nin 2014'te 1 milyar dolar civarında bilgi ihraç ettiğini söyledi. Türkiye'nin yeni bir lige yükseldiğini belirten Bakan Işık, "En fazla bilgi ihracatı yazılım alanında yapılıyor. Yazılım strateji belgesi hazırlıyoruz. Burada yeni bir yol haritası çıkaracağız. Birkaç global firmanın bu alanda yatırım yapma talebi var" dedi.
DESTEKLER DENETLENİYOR
Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında toplanan bilim kurulunda, bilgi ihracatını artırmak amacıyla çalıştıklarını belireten Bakan Işık, 2015'te rakamı 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Bu amaçla bakanlık bünyesinde etki değerleme daire başkanlığı kurduklarını belirten Işık, şunları anlattı: "Yapılan işleri bu birim aracılığıyla ölçmeye başladık. 'Ar- Ge merkezleri ekonomiye ne katkı sağlamış? Bir liralık destek kaç lira olarak dönmüş? Teknoloji geliştirme bölgelerine verilen desteğin ihracata desteği ne olmuş? Destek alanlarla almayanlar nasıl bir performasın göstermiş?' Bunlara bakıyoruz. TÜBİTAK'ın tüm projelerini de etki değerlemesine alacağız. Stratejimizi el yordamıyla değil, milimetrik ölçümlerle belirleyeceğiz." Bilim kurulunda doktoralı akademisyen sayısının artırılması kararı alındığını da aktaran Bakan Işık, bunun için vergi teşviki, nakit desteği gibi teşviklerin getirileceğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.