Pazar 11.01.2015

Sahte parfümün kokusu çıktı

Türkiye'nin ünlü kozmetikçileri, internetten sahte parfüm alıp sonra kapılarını çalan tüketiciden şikâyetçi oldu. Patronlar, "Bilirkişi ilan edildik, telefonlar susmuyor" dedi

Türkiye'de hem merdiven altı üretim hem de paralel ithalatçıların getirdiği sahte kozmetik ürünleri internet sitelerinden hızla yayılırken, markalı kozmetik firmaları da bazı tüketicilerden şikâyetçi oldu. Tüketicilerin internetten ucuz ve sahte parfümleri alıp, sonra değişim için kapılarını çaldıklarını söyleyen firma sahipleri, son dönemde şikâyet oranının arttığını açıkladı. Tekin Acar Kozmetik'in patronu Tekin Acar, "Tüketiciler, ucuz olduğu için bu sitelerden alışveriş yapıyor. Sonra ürünün sahte olduğunu anlayınca bizi arıyor, mail atıyorlar. Bizi resmen bilirkişi ilan ettiler. Hem zaman hem de maddi kaybımız artıyor" dedi. Eskiden ürün değişim talebinin binde 2 olduğunu ancak oranın şimdi yüzde 2'lere çıktığını kaydeden Acar, "Sahte ürün konusunda devletin kontrolü artırması şart" diye konuştu.
SAĞLIĞA ZARAR VERİYOR

Chanel, Calvin Klein, Trussardi gibi 32 dünya markasını Türkiye'ye getiren Magna Kozmetik'in sahibi Musa Yahya ise, markalı kozmetik pazarının Türkiye'deki büyüklüğünün 300 milyon dolar olduğunu söyledi. "Pazar daha hızlı büyüyecekken sahte ürünler yüzünden sabit kalıyor" diyen Yahya sözlerini şöyle sürdürdü: "Bize de tüketiciden sürekli şikâyet geliyor. İnternetten aldıkları ürünü firmamızın değiştirmesini istiyorlar. Telefonlarımız susmuyor. Sadece bu konu için çalışan elemanlarımız var. İstanbul'da bazı bölgelerde merdiven altı üretim yapılıyor." Yahya, internetten satılan sahte ürünlerin tüketicininin cebine olduğu kadar sağlığına da zarar verdiğinin altını çizdi.
TAKLİT ÜRÜNLERDE BAŞI ÇEKİYOR
Sahte ürün pazarının Türkiye'deki genel durumuyla ilgili konuşan Tekin Acar, 2014'ün ilk altı ayında denetlenen 6 bin 70 adet kozmetik ürünün 582 adedinin teknik düzenlemeye aykırı, 5 bin 381'inin ise güvensiz olduğunun tespit edildiğini kaydetti. Acar, "Güvensizlerin de 5 bin 88'i sahte ve kaçak parfüm" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.