Pazartesi 12.01.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 12.01.2015

Detroit'e 'ucuz petrol' dopingi

Detroit Fuarı, krizin yaralarını sardı. 2014'te ekonomideki toparlanma, petrol fiyatlarındaki düşüş otomotiv satışlarına olumlu yansıdı. Fuarda 40 dünya lansmanı ile 100 yeni model görücüye çıkıyor

Yeni yılın ilk otomobil fuarı, sadece Amerika'nın değil aynı zamanda dünyanın da 'otomotiv başkenti' olarak tanınan Detroit'te düzenleniyor. 12-25 Ocak tarihleri arasında kapılarını ziyaretçilere açacak fuarda, 40'ı dünya lansmanı olmak üzere 100'e yakın yeni model tanıtılacak. İlk olarak 1907'de düzenlenen, 1989'dan itibaren uluslararası hale gelen 'Uluslararası Kuzey Amerika Otomobil Fuarı'nı (NAIAS) 1 milyona yakın kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Yaklaşık 300 milyon dolara yenilenen Cobo Center'da yapılan fuar, eksi 15 dereceyi bulan soğuğa rağmen pozitif bir havada kapılarını açıyor. Bunun nedeni ise Amerikan otomotiv sektörünün 2008'deki krizin olumsuz etkilerini tamamen geride bırakması. Ekonomideki toparlanma, petroldeki düşüş otomotiv satışlarına olumlu yansıdı. 2009'da 10 milyon adede kadar düşen satışlar, 2014'te 16.5 milyon adede çıktı. Böylece Amerikan otomotiv pazarı, 2006'dan bu yana en büyük satış rakamına ulaştı. Olumlu havanın diğer bir nedeni de 18.5 milyar dolarlık borcu nedeniyle iflas eden Detroit'in kurtulması. Böylece otomotivin başkenti, tam 7 yıl aradan sonra 'ölü şehir' görüntüsünden kurtuldu. Fuarın, Detroit ekonomisine 400 milyon doların üzerinde bir katkı yapması bekleniyor.
ÇEVRECİ ARAÇLAR VİTRİNE ÇIKACAK
2008 krizinin olumsuz etkilerinden kurtulan ve uzun yıllar sonra kâra geçmeye başlayan ABD'li otomotiv devleri, Detroit'te gövde gösterisi yapacak. Bu moralle kapılarını açacak olan yılın ilk fuarında, krizde rafa kaldırdıkları çevreci araçları vitrine çıkaracaklar. Ayrıca, Avrupalı, Çinli, Japon ve Koreli markalar da Detroit'te tam kadro yer alacaklar.
2015 REKOR YILI OLACAK
Otomotiv üretimi yüzde 4, ihracatı yüzde 7 artmasına rağmen, beklenen rekorlar 2015'e kaldı. Otomotiv Sanayi Derneği'nin (OSD) yıllık raporuna göre 2014 yılında ağır vasıta (kamyon, otobüs) toplam pazar 2013 yılı aynı dönemine göre yüzde 10 oranında azalarak 808 bin adet düzeyinde gerçekleşti. Toplam üretim önceki yıla göre yüzde 4 arttı ve 1 milyon 170 bin adede yükseldi. 2011'deki 1 milyon 190 binlik rekora çok yaklaşıldı. 2014 yılında ihracat ise bir önceki yıla göre yüzde 7 oranında arttı ve toplam 885 bin adede ulaştı. İhracatta rekor 910 bin adetle 2008 yılına aitti.
OTODA REKOR GELDİ

2014'te üretim kapasitesinin 1.7 milyon adede çıktığını belirten OSD Başkanı Kudret Önen birkaç yıl içinde bu kapasitenin 2 milyona çıkabileceğini söyleyerek, "2014 otomobil imalatında rekor yılı oldu. 2015'te de üretim adedi daha da artabilir, yeni yatırım projelerin de 2015 sonu ve 2016'da devreye girmesi ile ülkemiz hafif ticari araç üretiminden sonra otomobil üretiminde de Avrupa'da önemli merkez olma yolundayız" dedi. İç pazarda yaşanan gerilemeye rağmen ihracatta başarılı bir yıl olduğunu söyleyen Önen, "Otomotiv sanayisi olarak ihracatımız 2013 yılına oranla yüzde 7 artarak 22.8 milyar dolara ulaştı. AB pazarında yaşanan toparlanma ile sanayimiz ihracatını yüzde 7 artırırken otomobil ihracatındaki yüzde 20'lik artış ülkemiz ve sanayimiz açısından gurur verici. 2015'te üretimin 1 milyon 225 bin ve ihracatın ise 925 bin adetli rekor kırmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.