Giriş Tarihi: 18.01.2015

Türk-Almanya empati köprüsü

Nüfusunun yüzde 5'i Müslüman olan Almanya, Türkiye ile GençlikK öprüsü kurdu. Stiftung Mercator Vakfı, iki ülkenin gençlerini bir araya getiren yüzlerce değişmi projesi için 3 milyon euroluk kaynak ayırdı

Fransız mizah dergisi Charlie Hebdo'ya düzenlenen terör saldırısının ardından Avrupa'nın gündemine oturan islamofobi dalgasına rağmen Alman ve Türk gençler bugünlerde hiç olmadığı kadar birbirine yakın. Çünkü onlar her iki ülke hükümetlerinin desteğiyle yaklaşık altı ay önce kurulan Gençlik Köprüsü'nde birlikte yürüyor. Avrupa'nın Türkiye ve Türkler'i hiçbir zaman yeterince anlamadığını öne süren çıkışlarıyla tanıdığımız Alman Stiftung Mercator Vakfı, köprünün mimarı. Alman ve Türk toplumları arasındaki dil, din, kültüre dayalı önyargıları yıkmayı hedefleyen proje için vakıf ilk etapta 3 milyon euroluk bütçe ayırdı.
ÜÇ YIL ÖNCE GÖRÜŞTÜ
Gençlik Köprüsü Türkiye ofisinin sorumlularından Ceyda Özdemir, Stifung Mercator Vakfı'nın fikri üç yıl önce Türkiye'de Toplum Gönüllüleri Vakfı'na (TOG) getirdiğini söylüyor. Gençlik Köprüsü, tüzel bir kişilik olarak okul dışı gençlik değişim programları, sosyal etkinlik kampları ve gönüllü hizmetler projelerini finanse ediyor. Örneğin her iki ülkenin hip-hop sanatçıları değişim programına katıldı. Gönüllü konferansta da gençler toplumsal bir konuda birlikte proje geliştirip geniş çaplı bir organizasyonda görev aldı.

"BURADA ALMAN VE TÜRK YOK GENÇ VAR"

Gençlik Köprüsü kapsamında Antalya'daki spor projesine katılan Binnaz Çelikyay, Almanya ve Türkiye'den birçok gençle dil, din, millet unsurlarının olmadığı bir deneyim yaşadığını söylüyor. Çelikyay, deneyimini anlatırken, "20 kişiydik. Ortada ne Almanya vardı ne de Türkiye. Tanımadığın biriyle ortak hedef için çalışıyorsun. İngilizceni geliştiriyorsun. Önyargı, dil, ırk, cinsiyet gibi sınırları aştık, gerçek bir köprü kurduk" diyor.

2018'DE 10 BİN GENÇ

Gençlik Köprüsü Türkiye-Almanya, projeye katılımı 5 yılda 5 katına çıkarma hedefinde. 2015'te en az 10 proje ile 200 yeni gence ulaşmayı bekleyen proje komitesinin 2018 planında, 500 projeyle 10 bin genci buluşturmak var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.