Son Güncelleme: Pazartesi 19.01.2015 12:24
İnternet üzerinden alışverişe 126 milyar lira harcandı
İnternet üzerinden son 5 yılda yaklaşık 126 milyar liralık alışveriş yapıldı.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçen yıl sektörün bir önceki yıla göre yüzde 30'a yakın büyüdüğünü ifade ederek, e-ticaret alanının hala yeni girişim ve yatırımlara aç olduğunu söyledi.
Orhun, Türkiye'de e-ticareti kullananların sayısının her geçen gün arttığını dile getirerek, "Geçen sene için koyulan 10 milyon müşteri hedefi aşıldı. Bizim için internet bankacılığı kullanıcı sayısı önemli bir hedefti. Memnuniyetle söyleyebilirim ki artık 12 milyonu aşkın e-ticaret kullanıcımızla bu sayıyı yakaladık" diye konuştu.
"BÖLGEMİZDE ÖNCÜ ÜLKEYİZ"
Türkiye'yi, e-ticaret konusunda gelişmiş ülkelerle karşılaştıran Orhun, "Türkiye'de online alışveriş yapanlar, toplam internet kullanıcı sayısının üçte birine ulaştı. Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi bu oranın çok yakında üçte ikilere çıkacağını tahmin ediyoruz. Türkiye, ABD e-ticaret pazarını 5-6 yıllık bir gecikme ile izliyor. Buna karşın büyüme hızımızın ABD ve Avrupa pazarlarının çok üzerinde olduğu düşünülürse bunun tahmin ettiğimizden de önce gerçekleşmesi mümkün. Ayrıca Türkiye e-ticarette bölge ülkeleri arasında öncü ülke ve rol modeli olarak öne çıkıyor" değerlendirmesinde bulundu.Orhun, Türkiye'de yüzde 2'ler civarında olan e-ticaretin toplam perakendeye oranının gelişmiş ülkelerdeki gibi yüzde 10'lara yaklaşacağını düşündüğünü ifade ederek, sektöre verilecek her desteğin büyüme hızını olumlu etkileyeceğini belirtti.
"TAKSİT SINIRLAMASININ ETKİSİNİ HİSSETTİK"
Kredi kartıyla alışverişlerde taksit sayısının sınırlandırılmasının sektöre etkilerine ilişkin de görüşlerini paylaşan Orhun, perakende sektörünün bir kolu olarak düzenlemenin etkilerini ciddi olarak hissettiklerini dile getirdi. Orhun, taksitli alışverişin, Türkiye'nin önemli bir gerçeği olduğuna işaret ederek, "Bu konuda yapılan radikal sınırlamalar, ilgili alt kırılımlarda önemli negatif etkiler yaratabiliyor. Ancak ne olursa olsun, e-ticaret her zaman en uygun kampanya ve fiyatların bulunduğu bir sektör" dedi.Sektörün 2015 yılından beklentilerini de anlatan Orhun, Türkiye'nin e-ticaret konusunda bugüne kadar çok önemli yol katettiğini söyledi.
Büyüme hızı ve müşteri sayısının 12 milyonu aşmasının Türkiye'de piyasanın daha büyük bir potansiyeli bulunduğunun göstergesi olduğunu belirten Orhun, e-ticaretin gerçek potansiyeline ulaşması için yıllık 100 milyon lira ciro yapan firma sayısının hızla artırılması gerektiğini ifade etti.
EN SON HABERLER
- 1 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TİM Başkanı Mustafa Gültepe ile görüştü
- 2 Bakan Şimşek'ten enflasyon mesajı! O tarihi işaret etti: Tek haneye düşecek
- 3 Ankara'da işletmelere yönelik vergi denetimi yapıldı
- 4 Uzmanlar kredi notu artışını değerlendirdi
- 5 Bakan Kacır: Askeri insansız hava aracı üretiminde dünya lideriyiz
- 6 Bakan Uraloğlu rakamlarla açıkladı! Avrasya Tüneli'nden rekor geçiş: Günlük...
- 7 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek
- 8 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 9 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 10 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı