Salı 20.01.2015 00:00

Alfa ile Audi arasında kavga çıktı

Fiat Chrysler Grubu ile Volkswagen, “Q” harfi yüzünden karşı karşıya geldi.

SUV ve crossover sınıfındaki model yelpazesini genişletmek isteyen Audi, Q1'den Q7'ye kadar olan tanımların tamamının hakkını almak için harekete geçerken, Fiat markalarından Alfa Romeo'nun karasularına girdi. Nitekim Alfa, özellikle 159 modelinde Q2 ve Q4 adlarını kullanıyor.

KOLAY KOLAY VAZGEÇEMEYECEK

İngiliz basınında yer alan haberlere göre 26 milyar dolarlık yatırımla yeni modeller planlayan Audi, bu kapsamda Q2 ve Q4 adını vereceği yeni crossoverlar hazırlıyor. Bu isimlerin haklarını almak için de harekete geçen Audi'nin karşısına, Fiat Grubu çıktı. Güçlendirilmiş önden çekişli versiyonlara Q2, dört tekerlekten çekişli olanlara da Q4 ismini veren Alfa Romeo'nun yanı sıra grubun diğer markası Maserati'de de bu harfların kullanılmaya başlandığı belirtiliyor.
Audi'nin bu harflerin hakkını almaya çalıştığı, ancak Fiat Chrysler Automobiles Başkanı Sergio Marchionne'nin bu isimlerden vazgeçmeyeceği vurgulanıyor. Marchionne'nin, geçmişte kriz yorumları ve Alfa'yı satın alma çabaları nedeniyle VW Grubu Başkanı Ferdinand Piech ile ters düştüğü hatırlatılırken, bu yüzden söz konusu isimleri vermeyi kesinlikle reddettiği konuşuluyor.
Bununla birlikte konuya tamamen alakasız olan Renault-Nissan ittifakına bağlı Infiniti, modellerini "Q" ile başlayan harflerden seçiyor. Elbette sayılar çift haneli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.