Salı 20.01.2015

Nişastada GDO tartışması bitmiyor

Nişastacılar GDO konusunda bakanlıktan yumuşama istedi. NÜD Başkanı Akyüz, "Biyogüvenlik Kanunu AB standartlarında olsun" dedi

Türkiye'de GDO tartışması bitmek bilmiyor. Tüketiciler GDO'suz ürün isterken, nişasta üreticileri, Biyogüvenlik Yasası'ndaki şartları sert buluyor. Üreticiler, Türkiye'deki Biyogüvenlik Kanunu'nun ABD ve AB'den çok daha ağır olduğunu öne sürdü. AB'nin GDO'lu ürün uygulamasını ABD'ye tarife dışı engel olarak kullandığını belirten Nişasta ve Glikoz Üreticileri Derneği (NÜD) Başkanı Rind Akyüz, Türkiye'de yasanın çok sert olduğunu bu sebeple nişasta üretiminin 6 ay sonra durabileceğini aktardı. ABD'de GDO ile ilgili bir sınır olmadığını kaydeden Akyüz, "AB'de ise GDO'lu üretim yasak. Ancak ithal edilen ürünlerde binde 9 oranında müsaade ediliyor. Bu oran bizde sıfır hatta bulaşmadan dahi ceza var. Biz AB oranlarına yakın bir standart belirlenmesini istiyoruz" dedi.
ÜLKEYE 1 MİLYAR LİRA ZARARI OLUR
Mısır, soya gibi ürünlerdeki besinlerin ve nişastanın açığa çıkarılması enzimle sağlanıyor. 2014'ün son aylarında gelen yeni mevzuatla ithal edilen enzimdeki 'GDO içermez' belgesi artık yeterli olmuyor. Mevzuat, enzimin hammaddesinin de 'GDO içermez' belgesini gerekli görüyor. Bu uygulama devam ederse enzim stoklarının bitince üretimin duracağını belirten Akyüz, bunun maliyetinin 1 milyar TL olacağını ifade etti. Hammaddenin GDO'suz olduğuna dair bir belge almanın mümkün olmadığını belirten Akyüz, "Bunu enzim ithal ettiğimiz ülkelerden istedik. Böyle bir belgenin olmadığını söylediler" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.