Perşembe 22.01.2015
Son Güncelleme: Perşembe 22.01.2015

Dedeman ihracat pazarlarına odaklandı

Dedeman, gözünü ihracatçıların etkin olduğu coğrafyalara dikti. Genel Müdür Akçakaya, yurtdışında 13 otel açacaklarını söyledi

Türkiye'nin her geçen gün büyüyen ihracat hacmi beraberinde turizmi de geliştiriyor. Turizm sektörü oyuncuları ihracatçıların gittiği pazarlarda otel açmak için fırsatları kolluyor. Sektörün köklü oyuncularından biri olan Dedeman Grup da Türk ihracatçılarının etkin olduğu coğrafyalara odaklandı. Dedeman Otelleri Genel Müdürü Emrullah Akçakaya, 2023'e kadar yurtdışında 13 otel açacaklarını belirterek Türkler'in etkin olduğu ülkelerde büyüyeceklerini söyledi. 2014 yılını değerlendiren Akçakaya ile 2015 hedeflerini ve turizm sektörünü konuştuk.
Dedeman için 2014 yılı nasıl geçti?
2012'den sonra turizm sektöründe bir durağanlık oldu. Bunda Gezi olayları, 17 Aralık süreci, Suriye ve Irak gibi komşu ülkelerimizde yaşanan sorunlar, Rusya-Ukrayna gerginliği, Avrupa'daki ekonomik kriz gibi birçok olumsuzluk oldu. Ama tüm bunlara rağmen 2014'te bir gerileme söz konusu değil. Bu da grubumuzun güçlü duruşunu gösteriyor.
2015 için öngörüleriniz neler?
Bu yılın daha pozitif geçeceğini düşünüyoruz. Bunca soruna rağmen Türkiye her yıl büyüdü. Bu da güçlü bir ekonomik altyapı olduğunu gösteriyor. Bu durum biz yatırımcılara cesaret veriyor. 2015'te yüzde 10'un üzerinde bir büyüme hedefliyoruz.
Yatırım planlarınız nasıl şekilleniyor?
2023'e kadar 20'si Dedeman, 22'si Dedeman Park olmak üzere toplam otel sayımızı 42'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun 13'ünü yurtdışında açacağız. Yeni projelerle birlikte 6 milyona yakın misafir ağırlayacak kapasiteye ulaşılacağız. Bununla birlikte ciromuzu 5 katına çıkarmayı ve 4 bin kişilik istihdam sağlamayı hedefliyoruz.
Yurtdışı yatırım hedefinizde nereler var?
Türkler'in etkin olduğu coğrafyalarda büyüyeceğiz. Özellikle de ticari ilişkilerin yoğun olduğu yerlere odaklanıyoruz. Başta Türk Cumhuriyetleri olmak üzere Doğu Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu, Orta ve Kuzey Afrika olmak üzere yatırımlarımızın yüzde 30'nun yurtdışında olmasını planlıyoruz. Moskova'da ilk otelimizi birkaç ay içinde açıyoruz. İkinci otel için de görüşmelere başladık. Gana, İran, Estonya ve Maldivler'den talep var. Ayrıca Mekke'de dünyanın en büyük otelinin işletmesini almak için görüşmelerimiz devam ediyor.
OTEL ARZI HâLâ YETERSİZ

Dünya turizm hareketinin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Dünya turizmi doğuya doğru kayıyor. Özellikle Çin, Hindistan, Japonya gibi ülkelerde refah seviyesi artıyor. Bu seyahat dürtüsünü de yükseltiyor. Ülkemiz lokasyonu itibarıyla hub konumunda. Kültürel olarak da onlara çok yakınız. Bu nedenle bu coğrafyalardaki etkinliğimizi artırarak daha çok tanıtım yapmalıyız.
İstanbul'un otel yatırımına ihtiyacı olmadığı söyleniyor. Sizce nasıl?
Otel arzı belki bugün için fazla gibi görünüyor ama yarın için yetersiz. 3.5 saat uzağında toplam 1.6 milyar insan yaşıyor. 3'üncü Havalimanı'yla birlikte turist sayısında ciddi bir artış olacaktır. Bir de komşu ülkeler sorunları yarını çözerse bu yatak kapasiteleri kesinlikle yetmez.
6 AYDA 3 OTEL AÇACAK
2015 yılının ikinci çeyreğine kadar üç oteli hizmete açıyoruz. İlki Bostancı'da Dedemanpark Oteli. Ardından Moskova'daki otelimizi, mayıs başında da Levent'teki otelimizi açacağız. Yılsonuna kadar Trabzon'da, 2016'da da Tokat'ta bir otel açacağız. Ayrıca Çorum, Aksaray, Karaman ve Ankara'da iyi niyet anlaşması imzaladığımız ama kontrat aşamasına gelmediğimiz projelerimiz var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.