Perşembe 22.01.2015
Son Güncelleme: Perşembe 22.01.2015

Parite ihracatı 8 milyar dolar etkiler

Euro-dolar paritesindeki tarihi değişim ihracatı da vuracak. TİM'e göre fatura 8 milyar dolarla neredeyse bir aylık ihracat rakamını buluyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, euro-dolar paritesindeki değişimin faturasını açıkladı. TİM hesaplamalarına göre 2015'te ihracatta 8 milyar dolarlık bir kayıp söz konusu. Otomotiv, kimya ve hazır giyim gibi sektörlerin çok etkilendiğini belirten Büyükekşi, "2015'te sadece pariteden dolayı ihracatçı 8 milyar dolar kayıp yaşayacak. 2014'te ana ihraç pazarımız olan AB ülkeleri ile ihracatımız yüzde 9 artış ile 67.6 milyar dolara ulaştı. Toplam ihracatımızın yaklaşık yüzde 45'ini euro ile 47'sini ise dolarla gerçekleştiriyoruz. Buna karşılık Türkiye, ithalatının yüzde 64'ünü dolarla yaparken, yüzde 30'unu euro ile yapıyor. Dolayısıyla euronun dolar karşısında değer kaybetmesi ihracatçılarımızı negatif etkiliyor. Ancak bu noktada doların da ocak ayı itibarıyle tüm para birimlerine karşı son 9 yılın en değerli seviyesine ulaştığını dikkate almak gerekiyor" diye konuştu. TİM'in euro-dolar paritesi için 2015 öngörüsü 1.20-22 seviyelerinde. Genel olarak paritenin ortalamanın yüzde 10 daha aşağısında olması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.